Bukan sebab mak tak sayang...

Monday, October 29, 2012

Holla the gentle man and gentle women....pernah tak suatu masa dulu korang fikir mak korang ni dah tak sayang korang?? mesti pernah kan...untunglah pada sesiapa yang tak pernah tuuuuuu~ btw, aku tak refer pada the orphans kay...=)

 pic tiada kaitan.... =p


Nak dipendekkan cerita, aku memang manja kalau nak compare kan dengan adik beradik aku yang lain2....aku lah yang paling cepat tacing kalau mak aku or ayah aku tak layan aku....entah dah memang lumrah perangai aku macam tu...hati tisu....walaupun agak kasar cara aku at certain time....plezz abaikan je tulisan kecik tu.....


Ada sekali time kecik2 dulu, time tu aku darjah 3 dilantik jadi pengawas....so, excited lah kan nak beli baju semua...and yang paling penting baju dia tu....lagi special dari student biasa....baju kemeja, long skirt and blazer....and for the first time aku kena gosok baju kemeja??? so, aku mintak tolonglah mak aku gosokkan....selalu tiap pagi isnin dah siap gantung dah baju kemeja aku...

 macam ni lah aku nye baju dulu..cuma pagi2 je pakai blazer..
...hoho giler gangster yang kanan nih.... >.<


Tapi, satu pagi isnin tu aku bangun, tengok2 baju kemeja aku tak gosok lagi... ='( sedihh nyerr...aku pergi bilik mak aku....aku tengok mak aku tido lagi....pastu pastu....aku pon macam sedih lah kan.....pastu aku pon buat tunjuk perasaan....tak nak pergi sekolah...



Lepas brapa minit tu mak aku tanya "laaa, dah dekat pukul 7 ni, nanti bas sampai, nape tak siap lagi?" pastu aku pon cakap "tak nak pergi sekolah, baju angah kedut" pastu aku masuk bilik dan nangis....mak aku plak macam dah faham...dia amik baju aku pergi gosok....sambil tu "nanti belajar gosok sendiri, nanti mak dah takde siapa nak gosok?" lagi lah aku teresak2 nangis...lepas tu lambat lah aku ke sekolah dengan mata lebam sebab nangis...ayah aku yang pergi hantar....huhuhuhu


Sejak dari kejadian tu, aku gosok baju aku siap2 hari sabtu/ahad....seriously aku memang tak suka baju kedut...tapi for the first time ever....so,  aku tak pandai sangat nak gosok baju kemeja....and it takes so loooongg loong time untuk kasi dia licin....and from that moment, I KNOW HOW TO IRON MY OWN SHIRT BY MYSELF... =)


Kisah kedua:


Biasalah kan sekolah baru bukak...so, baju pon baru kasut pon baru....buku pon baru....biasa nya, buku kenalah balut kan...lagi2 buku pinjaman =p hehhe...tak mampu nak beli....huhu....tapi, dah balut buku teks, nampak cantik plak kan...

ok...ni bukan buku aku...hihii.....macam buku budak MLT je..


so, aku pon nak gak balut buku latihan yang tebal2 tuh...hohoho.....suka suka!! Kalau buku nipis tu senang je, tapi buku yang tebal2 ni cara dia lain sikit...sebab aku tengok mak aku balut macam agak susah sikit sampai aku skalik kena tolong pegang kan buku tu....huhu


Time tu aku darjah 4 tak silap....mula2 tu yela mak aku nak buatkan semua kan...hurmm lepas tu.....macam biasa lah kan...aku kena buat...pujuk rayu macam mana pon mak aku mesti kata "nanti mak takde siapa nak buat??" balik2 tu je ayat dia... ='( sob sob....sadiss tau??

sedih kan muka kita..kan kan...plezz cakap sedih...tau nak puji comel je >.< hakhak [muntah hijau]


Lepas tu aku punyalah semangat nak buktikan, mak aku tak tolong pon aku boleh buat...hahha..biasalah time kecik2 mendalam betol feel dia... >.<  korang bayangkanlah buku tebal tu aku balut sorang2.....banyak pulak tuh...ok tipu 2-3 buah je....tapi penat gak...haha.....


aku guna kaki bagai nak kasik buku tu stand....yela time muda2 tak berapa nak cerdik.....adedeh...siapa yg pernah balut buku tebal dia tau lah kot...=p buku tebal punya balutan lain sikit...hehe....ni bukan yang balut selotep kiri selotep kanan pastu siap......haha...ni yang kena balut pakai selotep kiri kanan atas bawah bagaiii...aku rasa most of the novels' die hard fans get used to know this style...hahah...yg ni kemas sikit... =)



AT LAST!! Aku berjaya dengan pertolongan adik aku....hehe...dia tolong potongkan selotep....yang penting nanti aku kena balutkan buku dia gak =_______= cess.....hahhaa....bukan mak tak sayang...tapi aku tau mak nak tengok anak mak ni berdikari sendiri....and from that, I realize that we have to learn  everything although we are still young....everything lah sangat kan...muhihihi.... >.<......melentur buluh biarlah dari rebungnya... >.< eceyywahh...


 p/s: adess yang ni memang panjang...huhu...idea ni tercetus lepas aku balut buku rujukan aku tadi...fuhyooo...seriously sangat rare kowtt...time dip dulu TAK pernah nak balut2 bagai macam ni...huhu...tak taulah napa....feel aku pada kos yang aku amik skunk ni sangat mendalam...aku dah mulai jatuh cinta... =) hopefully it will last longer lorhh! hehe (^_____^) thanx for spending your time here!! daa~ assalamualaikum...


Tak semestinya kita belajar tinggi2 kita tak perlu buat kerja2 remeh...
Dari situlah sebenarnya, orang menilai antara tahap keegoan kita....=)









3 comments

  1. Assalamualaikum...

    wah...teringat zaman kanak2 lah pula..rindu pula zaman kanak2 kan..

    ReplyDelete
  2. dik belajarlah leklok ha ha, habis belajar kawin.. bukak buku baru kay.

    ReplyDelete
  3. aku ni memang jenis malas kat umah.. sume bende nak mak aku wat kan.. dari bangun tido, siap2 baju mak gosokkan, sarapan mak wat, rambut pun mak sikat.. last2 mak hantar aku masuk asrama.. baru blaja berdikari.. huu

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda