Rahsia kulit berseri...

Sunday, January 06, 2013

 Assalamualaikum. So, mesti korang nyampah dengan exam fever since ia membuatkan gunung berapi kat muka korang bertambah dan tunggu masa untuk meletus! Don't worry babe...kat sini gua nak share simple tips untuk kasik muka korang berseri...*ops ganas plak cara penyampaian gua kali ni



Since ramai orang wonder pasal muka gua, *lebih dari satu cikgu gua cakap ramai/banyak... so, gua dengan bermurah hati lah share kat korang...


cantik kan? iklan sat.. #kbye

1. Cuci muka sekerap mungkin

ok, gua tau korang tak kaya nak beli pencuci muka selalu. Jadi gua sarankan cuci muka pakai air suam. Kalau nak pakai air paip pon ok.

Bagi yang muslimin/muslimat, gua tau korang cuci muka 5 kali sehari tak termasuk time mandi melainkan korang yang jenis pergi churh or kuil.

Lepas mandi tu gua sarankan korang ambil wudhu' dan sambil tu doa "ya Allah berikanlah seri cahaya pada muka ku ini di dunia dan di padang mahsyar kelak"

Btw, pilihlah pencuci muka yang betol2 sesuai means tak menyebabkan kulit korang kering lepas cuci or mengelupas melainkan korang pakai scrub. Alhamdulillah aku takde masalah pakai apa2 pencuci sangat...so kekadang mana yang aku nak try aku beli je...

Gua pakai nivea visage cleansing foam.....gua dah berpaling tadah dengan garnier sebab kulit gua macam terhakis efek dari limau kot. Tapi sekarang gua pakai avocado brand Eversoft...

5 MYR something gua tak ingat



2. Pakai moisturizer (pelembap)

yang ni tak pakai pon takpe. Tapi kalau keluar rumah better pakai sebab gua tak nak kulit gua kering dan mengelupas. Gua pakai garnier aqua defense *takdela nampak macam gua berpaling tadah sangat dengan garnier


efek sejuk dan segar pada muka gua. 17 MYR kalau tak silap gua.



3. Pakai Cream

gua tau, kalau laki2 yang baca ni, mesti dia tekan pangkah terus. Gua tak kisah. Jadi, yang setia membaca, gua sarankan korang pakai cream lagi2 kalau korang selalu terdedah kepada cahaya matahari.


Korang mesti tahu yang sinaran cahaya matahari sekarang dah semakin merbahaya. Eh bukan. Bukan sebab dia makin merbahaya. Ini adalah sebab ozon layer dah makin menipis dan tak dapat menapis sinaran yang masuk ke bumi.


Jadi gua pakai cream safi yang memutihkan muka gua....suke suke! *ops.. Dulu sekali dengan dia punya pelembap gua pakai. Tapi agak berminyak sikit kalau compare dengan aqua defense yang memberikan efek sejuk kat muka gua.


5 MYR something
Actually, depends jugak dengan type of skin rite? Gua cuma share apa yang gua pakai selalu. Yang penting muka korang licin ke tak licin ke, hodoh ke cantik ke, yang penting ade seri rite? so, rajin2kanlah berwhudu'.

4. Minum air suam secukupnya (8 gelas sehari)


OK tu je kot yang gua boleh share buat masa ni.... Btw, before ni gua ade buat entry pasal garnier BB cream...yang gua promote giler2 tu...kat SINI 


Gua dah jarang sangat and boleh dikatakan dah tak pakai langsung sebab dia ada efek kalis air menyebabkan agak sukar gua nak padam waktu solat. Gua malas nak pakai makeup remover sebab melambatkan...kikikikiii....Gua lebih suka pakai cream safi...



Last dari gua, all the best untuk yang tengah final... bagi yang boring2 boleh lah terjah kebaikan exam kat SINI. Thanx sudi terjah entry lintas langsung final exam fever dari gua....


huhh! akhirnya terupdate jugak...

11 comments

  1. Salam....

    Woah.. mahal betul krim2 yg digunakan untuk kulit berseri...pernah gak pakai mcm2 krim... smpi satu masa, akan penat utk menjaganya... punyalah kita jaga kulit kat dunia, tapi kat akhirat kena bakar..hangus juga kan...takde seri pun...

    ReplyDelete
  2. best tips2 nie..tp aku guna air wuduk je hehehe..poyo aje hehehe

    ReplyDelete
  3. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Bukanlah suatu kesalahan ketika kamu mencoba dan kemudian gagal. Satu-satunya kesalahan adalah ketika kamu tidak berani mencoba
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

    ReplyDelete
  4. apa kata lu pon wat post pasal penjagaan kulit lelaki..gua pon nak tau ni..hehe

    ReplyDelete
  5. mekaseh . malasnye nak pakai pelembab :tlgggggg . haihhh

    ReplyDelete
  6. nice day :)
    hargailah hari kemaren,
    mimpikanlah hari esok,
    tetapi hiduplah untuk hari ini.
    bagi-bagi motivasinya yaah...

    ReplyDelete
  7. cara pakai bedak tamau buat turial ker?

    kiki.
    *jakun bab kecantikan*

    gaya selekeh sejati.. =P

    ReplyDelete
  8. buatlah rawatan wajah sekurang2nya sebulan sekali. jom ketahui cara mudah, murah dan jimat masa cara merawat wajah.

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda