Jika Bukan Milliku... =') Aku Redha...

Saturday, January 28, 2012

Assalamualaikum semua...hehhe, baru2 ni agak serabut kepala ni fikirkan pasal wedding aku yang akan menjelang tak lama lagi..><, september ni insyaAllah...  urmm, tapi dengan?? T_T tu yang kepala aku serabut duk pikiq ni haaa... tapi aku setia pada yang satu ni...tiap2 sujud sebelum tahiyyat akhir tu aku mohon agar dipertemukan jodoh dengan dia....bahagia~ kekal selamanya~


Pernah dulu time usrah ustazah aku pesan, sebelum tahiyyat akhir tu kita mohon.... =') insyaAllah dapat....start dari hari tu aku selalu doa....dari aku form 4 aku start buat...al-maklumlah baru tau ~.~ heheh, tapi apakan daya, kalau yang satu tu bukan milikku, aku tetap redha... =') insyaAllah, Allah ada yang terbaik untuk aku...sekarang, aku berserah pada takdir je semua...aku dapat rasakan ia bukan milikku...




Now, I can't live without Allah

Kalau ada jodoh, insyaAllah kau adalah milikku~ owhhhh kekasihku "Kos Farmasi" sepanjang praktikal aku fikir aku akan bersama kau bulan september nanti... ='( Tapi, adakah aku yang curang pada kau kerana aku dah tukar first choice aku dalam UPU hari tu.... ='( aku tidak lagi meletakkan kau sebagai first choice aku....mungkin aku tak layak bersama dengan kau....sob sob~



--------------END OF THE DRAMA------------

Urmm, sejak keputusan UPSR aku tak memberansangkan, aku dapat merasakan jiran2 memandang rendah pada kebolehan aku... T_T dan membanding2kan aku dengan rakan sebaya yang mendapat keputusan cemerlang....Pada mulanya aku sedih, tapi aku cuba bangkit dengan semangat yang baru dan berjaya buktikan dalam PMR dan SPM aku... =') semuanya kerana bantuan kawan2, dan usaha yang tak putus untuk bermohon pada Allah lagi2 exam dalam bulan Ramadhan....



Semua yang aku mintak aku dapat....Alhamdulillah....everything runs smoothly since i was sixteen, hinggalah kini di penhujung waktu praktikal sebagai ahli farmasi....adakah Allah ingin menguji aku??  =') Tapi betollah kalau korang nak tau, segala dugaan yang korang tempuh dengan sabar, pasti akan ada kebaikan yang mendatang...percayalah~



Ingat lagi dulu aku suka menggelabah, marah2, nangis bagai nak rak bila aku diuji dengan musibah....tapi, benda yang terjadi tak boleh nak ubah....buang masa aku je emo lebih2...hehhe, NOTHING U CAN DO, except Allah's The Most Powerful... =') semenjak dari tu, aku kini belajar untuk bersabar, dan sekiranya aku tak mampu nak memikulnya, aku serah saja pada Allah, dan Alhamdulillah aku dapat atasinya...



Jika aku ditakdirkan tidak berada dalam kalangan ahli farmasi, mungkin Allah ada yang lebih baik untuk aku....sekarang aku berserah je pada Allah....aku takmo berharap sangat... =') chaiyokk Norashiqin bt Kamaruzaman!!! kawan2, silent readers, stalkers semua, doakan untuk aku sekali yerr...terima kasih ~.~


SeTiAp yaNg BerLaKu Ada HikMaHnYa... ~.~

14 comments

  1. awk sgt positif. sy kagum ^-^
    semoga apa yang awk doakan makbul. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. BL kan hebat...
    InsyaAllah akan bertemu orang yang hebat jugak..itu pasti..(adakah shy yakin?..hahaha)...
    Ehem2..semenjak 2 menjak ni shy asyik terbaca entry jodoh je..
    tak lama lagi setiap minggu kena r datang makan nasi minyak kawan-kawan kawin...hehehe

    ReplyDelete
  3. baca perenggan pertama ingatkan betul2 nak kawen..wakaka...drama queen betul bL ni :P...


    setiap ujian Allah s.w.t ada hikmah disebaliknya :D ... kita hanya perlu redha dan terima dugaan itu dengan berfikir secara positif... :D

    Kerana sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan,(Al-insyirah ayat 5) :D

    ReplyDelete
  4. har btol2, tiap y blaku tu ade hikmahnye :)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum shiqin...
    dah bertukar profession?? menjd doktor perubatan pula ke?? Dr Norashiqin?? tidak mengapa... semua telah ditentukan..sbg Hamba ALLAH, kita harus berusaha yang terbaik...moga dipermudahkan segala urusan ya..moga tabah...senyum ^_^

    ReplyDelete
  6. apa2 pun kita kena redha dan berserah ye...hehehe

    blogalking here..do follow my blog ye =)

    ReplyDelete
  7. wish u all d best.singgah as reader :)

    ReplyDelete
  8. wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

    ReplyDelete
  9. kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

    ReplyDelete
  10. emm,,...kite kene berserah pada Ilahi..mudahan dipermudahkanNya..amin..I like ur Blog,Beauty Lover...sweet!...

    ReplyDelete
  11. bEz lah bace Ur enTry..apA2 hal kite Berserah paDa IllaHi...inSya-Allah apa yg dihajati akn brjalN lancar..Like ur Blog, Beauty loVer...sweet!

    ReplyDelete
  12. dh follow! let's be friend

    ReplyDelete
  13. Kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya

    ReplyDelete
  14. semoga yg d impikan akn mnjdi kenyataan..apapn DIA pasti akan bg yg terbaik utk kita.

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda