Tolonglah jeles...

Wednesday, August 10, 2011

Assalamualaikum semua...(n_n)v...huhu, korang mesti tertanya2 kenapa aku nak korang jeles...betol tak?? aku jumpa retiss ke?? anak raja nak melamar aku ke?? hehe...semua bukan...sebenarnya, aku cuma nak share kenangan manis aku ketika menjalani ibadah puasa....peristiwa ni waktu aku Form 3-Form 5 dulu...


Aku ingat lagi waktu aku Form 3, exam PMR dalam bulan puasa...huhu, tahun tu lah yang aku paling takut sekali dalam hidup aku sebab bila fikir je pasal PMR, aku mesti teringat kenangan dapat result UPSR dulu...UPSR aku tak melepasi target aku...just dapat 3A2B...huhu, padanlah muka aku sebab sibuk sangat main2 kat sekolah kan...tapi aku bersyukur gak sebab aku takde C....membe aku ada C....heheh..


Tapi still aku sangat malu, hampa, semua perasaan buruk ada....sebabnya, aku memang compete dengan sorang membe aku ni...dia dapat 5A untuk UPSR dia....maklumlah aku ni kan duduk dekat berek...so, memang kecoh la kan...aku dibanding2kan dengan membe aku tu...urmm, pasrah jelah....satu bangunan tu tau kot....==" 
hahha, sebab tu aku takut sangat time PMR sejarah tu mungkin berulang....



Tapi, time PMR lah aku rasa tahun aku paling bahagia sekali....(~.~) aku tak perlu nak stress2 macam UPSR dulu, aku ade membe2 bantu aku dalam subjek semua...aku bersyukur sangat....aku juga tak lepaskan peluang berdoa dalam bulan Ramadhan supaya aku dan membe2 aku semua berjaya dengan cemerlang tahun tu...



Sepanjang persediaan untuk exam PMR tu, biasalah kan memang ade stress sikit2...lagi2 subjek yang nak kena hafal2 bagai ni especially sejarah...=p AND, ade satu time tu aku give up dah sebab aku tak terhafal semuanya....='( Aku pon berdoa mintak kat Allah "Ya Allah yang Maha Pengasih, Kau berikanlah petunjuk yang mana keluar dalam exam nanti, aku akan berusaha sedaya upayaku ya Allah, sesungguhnya aku tidak mahu mengulangi sejarah UPSR ku yang dahulu ya Allah yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu..........." memang straight terus aku mintak...memang aku menangis sampai basah telekung semua....setiap kali lepas solat tu aku mesti baca doa ni sampai sekarang kalau aku ada exam pon aku akan baca doa tu...



Bila tiba je time exam, korang nak tau?? memang apa yang aku baca 90% aku cakap memang keluar....sumpah aku tersengih je jawab PMR waktu tu sampai pengawas peperiksaan tu pon dah pelik tengok aku...(~.~) dahla pengawas dia tu hensem2...semangat je aku nak jawab exam!! kahkahkah!! XD tolongla jeles korang...^__________^ huhu



Bila tiba time keluar result, membe2 aku semua excited tapi aku je yang nervous sangat2....membe2 aku semua pandai2...dua orang membe aku English dia memang mantap la kan, sorang lagi pandai Math...aku je yang biasa2....tapi aku bersyukur sebab dapat jumpa diorang ni...diorang tak berlagak macam sesetengah tu...diorang ajar apa yang aku tak faham semua and alhamdulillah aku da ada improvement sebab diorang...=) korang ade membe macam diorang ni?? kalau ade alhamdulillah...kalau takde? tolongla jeles skit...ngeh~ =p


 Time aku dengan membe2 ade lawatan ape tah..tak ingat...=p

hehhee, yang ni plak time Fomr4 or Form 5....Aku dah tade time ni...hehhe terharu lak pic ni ditangkap untuk aku buat kenangan....=')


Owh...lupa plak...korang nak tau result kitorang?? heheh.....masuk2 je sekolah, ada cikgu panggil nama membe aku ni...."Jannah, tahniah awak dapat 8A's" =I ok, membe aku sorang da tau result...hahah tak boleh blah cikgu perasan nama dia je, kitorang lagi 3 orang cikgu kata tak tahu....adess....yela mana tak nya nama duk atas sekali...nama dia Hurun Jannah start huruf H...haha nama kitorang lagi 3 start huruf N...=D sabar jelah....time tukitorang ingat Jannah je dapat 8A's....bila cek2....membe aku Izati  dapat 7A, sorang lagi Najwa dapat 8A's....and aku?? nak tau gak ke?? =I 
?
?
?
?
?
?
?
?
?





"haaaaaa, tahniah shiqin awak dapat 8A's jugak" (~.~)V FUH! aku bersyukur sangat, ya Allah~...tapi aku tenang je...heheh, takde la nak jerit2 bagai cam sesetengah orang kan...huhuh....membe aku yang kalahkan aku time UPSR dulu dapat 7A's...dia menangis sbb tak dapat 8A's... tapi aku kesian tengok dia....dahla homework semua aku dengan 3 lagi membe2 aku copy paste dia punya.....pape pon THANX A LOT Nora....[membe aku dari kecik] =)




p/s: doa kat atas tu korang jangan salah faham kayh....bukan bermakna aku tak bersyukur dengan result UPSR aku....tapi, aku cuma mahukan yang lebih baik dari tu sebab aku tak mahu dipandang rendah...=) aku pon ade aplikasikan benda yang sama time SPM, and alhamdulillah result 8'As 1B=biology...hakhak.....=p
OK, last but not least...jom terjah membe2 aku plak....=D heeee~

 Najwa skunk dah habis kat KTT...amik A level...kos dentistry....

Jannah skunk dekat Universiti Tanta, Mesir, Tahun ke-3 kos Medik...



Izati Uitm, kos degree in chemical engineering....


heheh...dah berkenalan kan...huhuhu....siap sudah....heee~ terima kasih sebab baca...sudi2lah singgah lagi ye....(n_n)v


5 comments

  1. wow....
    cerita unik....
    visit my site
    http://fuadditiyaimaspadimuharam.blogspot.com/
    :-)

    ReplyDelete
  2. woahhh.. budak pandai ni.. hehe.. tahniah2..

    syukur.. mmg hepy tak terkata kan bila doa kita dimakbulkan.. itu yg tersenyum kemain msa jwb exam tu.. ;-p

    ReplyDelete
  3. @Solihin Zubir

    hehe, yup2...seronok bangat =D heheh...sengihh jela ^____^

    ReplyDelete
  4. suka baca...visit my blog yer.http://baeutifulgirl1303.blogspot.com/. thanks.

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda