Dengan RM100!! Hasrat Tercapai =D

Friday, February 03, 2012

Assalamualaikum semua.... hehehe, nampak nya aku memang takde mood lagi untuk menaip esaimen aku... =D, so, ape kata menaip kat sini jap...kehkehh >.< So, macam mana preparation korang untuk wedding korang??[ok, korang naik muak sebab entry aku skunk asyik cakap pasal kawen je] hahah, cukup tak bajet?? =D Ade tak yang pakai baucer 1 Malaysia tu untuk wedding korang >.< kehkeh...mane la tau kan sekarang kedai buku masing2 dah maju...macam2 ade~ (>.<)



Hahaha....so, baru2 ni dah belanjakan RM100 kat kedai buku dah... =D hahaha, best gilerrr shopping.... amik je ape yang aku nak!! huaahahha....tak cukup lagi, mintak bakul kat orang kedai tuhh >.< hoho...nak tau ape aku beli?? jom terjah.. =D 







Hahaha, seperti yang korang nampak...=D buku memang out of list lah kan XD....ahahaha..novel memang aku tak baca....plus, aku skunk tak perlukan buku untuk praktikal...nak study ape? >.< yang ade buku comeyl2 je...hikhik....semua benda ni lahh yang aku berhasrat untuk beli time aku nak naikkan semangat aku buat nota untuk exam final time kat U dulu......tapi apakan daya, heheh tak mampu nak beli mahal2....so, ala kadar jelah...huhuhu....Skunk?? hahhahaha aku dah dapat hampir semua yang aku idamkan dulu2 time study....seyess seronok... =') rindu nak sambung belajar lagi~





tapi ade satu buku kecil kalau korang perasan dalam gambar.... aku saje beli "ayat2 al-Quran terpilih" sebab kena paksa...wakakaka, macam ape je..... XD  cite dia mcam ni....aku tak tahu la plak ade syarat time nak belanja guna baucer tuhh[ikut kedai buku]....grrrr~ dah la kena verified beratur panjang giler..pastu nak kena bayor beratur panjang gak....grrrr~...orang tu tak cakap pon kat aku time verified tu, "adik wajib ye beli buku ape2, komik pon boleh"....ni time aku nak bayor tu barulahh bagitau!! kalau tak, tak boleh beli pape pakai baucer tuhh T_T....whattttt???hahahahah.... 





Lepas tu aku pon dengan pasrah nye pergi lah cari buku ditemani membe aku nani dan kakak nya.....takkanlah aku nak letak balik barang2 yang dalam satu bakul tu kan....hahah penat kot aku pilih....hahah kesian membe2 aku, susahkan diorang plak...huhu terharuu kot~ dahla before tu diorang dengan membe aku lagi satu mira dan abangnya teman aku pergi Kampus Shah Alam nak amik baucer... T_T masehh ye kawan2~~



OK, sambung balik...aku pon tak tahu nak amik buku apa.....lepas tu jumpa satu komik ni RM7.9...time tu aku nye barang semua dah cukup2 RM99.90 tak silap...tapi aku tak nak pulang balik barang dalam bakul tu, so,  aku tak kisah pon kena tambah duit aku....hahah....aku pon pergila beratur balik buat kali ketiganya....T_T tapi korang tau ape?? kena rejek lagi sebab komik yang aku amik tu code dia( [EM]stand for magazine and not BOOK!![EB] ) dErrrrr~ memang aku tau pon semua code2 kat kedai buku tuhhh T_T  hahha tapi orang kedai tu cakap...takpe lepas ni terus pergi kaunter...takyah beratur lagi.... T_T k fine~




OK,aku tak give up....time tu membe2 aku dah takde sebab aku suruh gerak dulu pergi beli barang diorang...time tu dah nak rushing skit...so, aku rasa serba salah plak diorang tunggu aku...T_T....wuaaaaaaa....rase nak nangis!! siapa nak tolong aku carik buku ni??? ='( aku takmo amik buku lebih dari RM10....tapi semua aku tengok RM20 ke atas...habis la duit camni....baucer plak aku verified RM100 jerr...wuaaaaa!!! 




Tapi!! Hehehe....tetiba otak aku terfikir nak beli buku agama.....huhuhu before tu pon membe akak aku ada bagi cadangan tu... >.< hikhikk....dengan menahan tangisan sebab penat+geram, tapi dengan sabar aku pergi carikk...hehe, alhamdulillah, jumpa lah buku ayat2 al-Quran terpilih tu RM8 je =') hehehe....kedekut nye lah aku kan...hoho, tapi kalau beli tak baca watpe kan?? bek beli murah2 je...hahaha XD.....pastu pergilahh bayor....T_T fuhhh settle akhirnya....dahla ramai manusia kat Kinokuniya KLCC tuhh....T_T fuhhh~


1st : verified, 2nd : beratur nak bayor tapi direjek sebab aku tak beli buku apa2[antara syarat nak belanja pakai baucer], 3rd : beratur lagu sekali dengan buku yang code EM T_T direjek lagi.... LAST!! Hahahhaa...tercapai gak hasrat nak beli benda comel2 tuhh...fuhh lega~


yeayyyy!! pulang dengan gumbiranya~~ hoho...macam ape je =P hehehe....so, total=RM108.00 camtu...huhuu, vaucher lagi RM100?? hahah, aku nak shopping dengan adik aku plak...plus, dia SPM tahun ni =D...hehheeh.....



SELINGAN~


urmm, ni bukan token ye[untuk yg belum tahu] T_T hahhaha....malunye aku pergi tanya kat akak McD tu...duit ape ni kak?? sebab aku nampak dah macam token kat arcade aku selalu pergi dulu... T_T.....pastu amik skali dia cakap "tanak ke duit 20 sen baru tu?" hahaha....nak kaver malu "owhhh duit baruu ke" T_T kbai!

11 comments

  1. barang2 tu semua nak buat hantaran ke?? bukan gune pon kan.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... T_T yela...nasib la sape jd pasangan BL :p

      Delete
  2. hewhew...terbaik pilih buku tu =D
    baru tau boleh beli alat2 tulis :lari

    ReplyDelete
  3. sume barang pon comel2 je :hah
    200 baucer cukup buat beli 2 /3 buku belajor droppu je. x dapat nak berfoya2 beli komik! ohno!

    ReplyDelete
  4. wah..banyak juga barang tu ...

    bl susun dah nampak macam hantaran dah :hoho...

    ReplyDelete
  5. heehee...byknya brg....DO FOLLOW ME BACK OKAY??

    ReplyDelete
  6. Token tu gapo dio..?

    Kalau la akak dapat 200 tu, konpem akak beli novel.. Buat stok untuk setahun baca.. hehe...

    ReplyDelete
  7. beauty love - blog nya emang beauty.. hehe
    kunjungan hangat.. kunjung balik yach

    ReplyDelete
  8. :DD


    Bila kenang balik kejadian tu, rasa kelakar tak? Hehe.


    Anyway, saya ada lagi rm100 baucer tapi tatau nak beli apa. Sayang kot. Pen kaler-kaler tu memang dah lama ushar tapi tak terbeli pulak XD

    ReplyDelete
  9. gunakan ape yg diberi tuk kebaikan...anyway,nice blog :)

    ReplyDelete
  10. amboi syoknya dia shopping.. salam kenal dari saya budak baru belajar berblog

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda