SEGMEN TAULADAN: JOM INGAT PESANAN IBU AYAH

Sunday, July 31, 2011


Assalamualaikum semua...Kali ni aku tertarik dengan segmen anjuran TheSyafiq Mokhtar...bila baca entry geng2 BCR yang lain, banyak pesanan mak dengan ayah aku yang sama...tapi, ada jugak yang mak dengan ayah aku pesan Xtra sikit kat aku...heheh, nak tau?? jom ke perenggan bawah ni... =) Sebelum tu, sape2 yang nak join klik je dekat kartun comel atas tu ye...(n_n)v





Actually, aku dah lame jugak merantau ke negeri orang ni...dah 4 tahun aku duk merantau[study] ke Utagha sana...dan, macam2 orang jugak lah yang aku pernah jumpa....tak lupa jugak macam2 pengalaman yang aku dapat sepanjang aku merantau....bila dah merantau kat negeri orang ni, memang kompem banyaklah halangan yang aku kena lalui...sebab tu macam aku cakap kat atas tadi, mak dengan ayah aku ade pesanan Xtra sikit untuk aku...



Mak: takpelah shiqin, belajar je elok2, jaga kesihatan tu, jangan lupa makan ubat tu... ='I

='( aku selalu kol mak aku time aku kat perlis dulu time form4/form5...aku story kat mak aku, aku memang tak boleh nak ikut cara budak2 MRSM study, lagi2 selesema aku ni teruk, dia effect pembelajaran aku...penyakit aku ni tak teruk bila korang dengar...actually, aku ade allergy, and bila dia datang je, memang aku sakit kepala, bersin2 sampai rasa nak pecah je semua urat kepala aku nih...lagi2 kat Perlis tu bukan main panas terik...bertambah teruklah selesema aku nih....

Dan waktu tu lah aku kol mak aku sampai kekadang mak aku tak tau nak cakap ape dah...dia just cakap "nak buat macam mana lagi Qin, makan jelah ubat tuh?" ='(  kekadang tu aku fikir mak aku ni mesti dah letih dengar aku nangis2 je bila aku mengadu tak boleh study sebab penyakit aku....

Nak makan ubat?? lepas tu kompem aku tak boleh study dah....sebab effect ubat selesema memang kuat, buat aku mengantuk, feel high sume....tak caye tanye RED...=p pape pon mak aku lah yang bagi aku semangat untuk aku study...

 Aku dah tak larat dah ni...ngantuk sangat...



Eyh2 sory sapik, aku dah lari tajuk plak....OK, pesanan seterusnya...

Mak & Ayah: Abah dengan mak nak tengok kamu bila dah besar nanti berjaya, bantu adik2 kamu semua..sebab mak dengan abah tengok kamu boleh...jangan jadi macam abah ni....='( [aku rase bersyukur dah hidup bahagia macam sekarang ni, cuma adalah kekurangan sikit2, tapi tak apalah, aku akan pegang amanah ayah aku tu dan kotakan insyaAllah suatu hari nanti]


Mak & Ayah: Jaga diri baik2 dekat luar sana...jangan ikut kawan yang tak baik sangat, nak berkawan boleh, tapi jangan ikut perangai diorang kalau tak baik... =) [alhamdulillah, sepanjang aku merantau, aku pandai bawak diri]


Mak & Ayah: Kalau tak cukup duit jangan diam je, bagitahu kat Abah dengan Mak...takpe, nanti abah akan usahakan hantar duit kat kamu...='( [aku memang segan nak mintak duit, lagi2 bila ayah aku cakap, abah akan usahakan...cuma kalau dah terpaksa je aku mintak....=)]


Mak & Ayah: Jaga hati orang kat sana, negeri orang tu kita tak tahu, lagipon kita takde family tinggal kat sane..nanti senang nak mintak tolong orang sana...abah dengan mak tak mampu nak ulang alik ke sana....='( [alhamdulillah, aku ada membe2 rapat tinggal kat Perlis, Kedah dan family angkat kat Penang...hehe pape hal kat sana, aku just contact diorang je and diorang tak teragak2 nak tolong aku...=)]

 LAST BUT NOT LEAST...
Mak & Ayah: Jangan tinggal solat....kamu nak berjaya biar dunia akhirat...jangan pentingkan dunia je...ni jauh2 sana abah dengan mak takde, kamu boleh mohon dekat Allah....biar dipermudahkan segala urusan....=')[alhamdulillah, memang aku ada amalkan pesanan ayah aku....Allah sentiasa menolong hamba2 Nya yang sentiasa memohon kepadaNya....Terima Kasih Allah...=')]

NO ONE IS PERFECT

OK, SIAP JUGAK AKHIRNYA...

p/s: actually banyak lagi, tapi mostly orang lain dah buat, so, aku list kan sikit2 jer...heehe...kalau korang nak tau, pesanan ayah aku yang last skali solat...hehhe, aku tak tahu la kenapa dia buat yang last2....hehe, tapi yang last2 kan paling senang nak ingat kan pesanan dia....haks!! maybe sebab tu la kot ayah aku pesanan ayah aku pasal solat tu yang last2....hihihi....

KAMU DI TAG:




0 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda