Tips goreng tepung Rangup! Tanpa Telur!

Tuesday, August 04, 2015

Assalamualaikum...

Kalau bab2 masakan ni bila tengok orang buat cantik je, bila kita try tak menjadi kan? Nasib la first trial tu menjadi..

Kali ni aku kasi show off gambaq dulu naa..Before that, aku pernah share resipi goreng tepung macam kat restoran tu kat sini >>>  RAHSIA UDANG GORENG TEPUNG


Maafla kalau buat korang terliur plak.. Kihkih.. Nampak tak? Rangup kriuk2 and spicy plak tu...perghh perghh


Nah gambaq lagi... 




Tudiaa nala ngat aihh... Haa kalau nak tahu, mudah je nak kasi rangup plus spicy! Tak perlu telur pon...haa kan dah jimat kat situ?


Ada setengah orang bancuh dengan air lagi...tak perlu....kali ni letak tepung je dan terus goreng! Buatlah sotong goreng tepung ke, udang goreng tepung ke ayam ke ataupon cendawan macam dalam gambaq! Hewhew


Rahsianya...

Tepung goreng Bestari!! Crispy and spicy!! Aku balik rumah cuti sem ni baru tahu mak aku dah bertukar kepada tepung goreng ni... Salut2 dengan tepung pastu goreng dalam minyak yang panas!! Kriuk2 bak hang!!

Harga? Dalam RM 7 lebih untuk 1 kg murah lagi berbanding tepung lain.. Haa disahkan halal malaysia!! Hehe apa lagi lepas ni boleh try okayh! Serius tak tipu... 

Pasni kalau ada jual2 kat kampus aku nak jual benda ni jer...mudah and jimat!! Selamat mencuba!!

Alhamdulillah menjadi cara aku rawat resdung menggunakan ini sahaja... Ada setengah para doktor yang setuju dengan cara ini >>>  CARA MERAWAT RESDUNG TANPA PIL 



JOM FOLLOW INSTAGRAM SAYA! ^_____^

RAYA KORANG MACAM MANE? Alhamdulillah menang contest bergambar open house!! HEHE OK BYE~~

13 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda