Resipi Garlic Bread!

Tuesday, August 26, 2014

Assalamualaikum...

Ok, sebenarnya dari sekolah rendah aku nak belajar buat paste untuk garlic bread, tapi ade membe aku ni bila aku tanya resipi mula2 dia cakap ayah dia buat...
Garlic Bread by shiqin sunshine..macam roti john aku buat bulan puasa pon ade gak :p

lepas tu bila aku tanya macam mana dia cakap ayah dia beli je...k fine lah kan... Mungkin dia tatau kot ayah dia letak apa ataupun dia malas nak tanya ayah dia....wikikip! *haaa kau sekolah rendah dah main masak2... Hahaha orang dedulu la katakan >_<

Sekarang aku nak share kat semua orang! Huahua breakfast garlic bread la hari2... Maklumlah baru je tau kan... =3

Ok, bahan2 dia mudah je...

Nak pakai planta pon boleh.

 Bawang putih ni jadi camtu sebab aku kasi grill sikit biar naik bau dia... Hmmm, nyummeyh!


Ok cara dia tumbuk lumat bawang putih, hiris daun kucai lepas tu korng gaulkan semua sekali dengan butter....senang bak hang! 

Bubuh la garam sikit secukup rasa...macam mana? Rasa sendiri...hohoho! Kalau nak pakai blender kering bawang tu aku tataula dia lumat betul ke tak...nanti try sendiri kalau nak tau... *jawab siang2 sebelum korang tanya =3

 Yang penting jangan lupa baca selawat tiap2 kali masak ^^v

Ok, roti tu korang bantai jela roti apa2...huhu... Lepas tu bakar la.... makan dengan sup campbell or vono.... Om nom nom.... Oklah selamat mencuba!!! 

4 comments

  1. Sukaaa roti garlic ni.. selalu beli kat kedai makan.. boleh la try lepas ni.. senang jee

    ReplyDelete
  2. garlic leh buatkn. tp nk jugak beli kt kdai.terbaiklah.haha

    ReplyDelete
  3. Macam senang je nak buat n nampak sedap...tp bila penyakit malas melanda beli je kat kedai jawabnya..:) :)

    ReplyDelete
  4. Nak try buat pastu awk rasa boleh hiks

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda