Kenapa code tak jumpa?? hehe

Saturday, June 09, 2012

Assalamualaikum semua...abang2 kacak dan kakak2 cantik serta adik2 comel.. =D hehe, pernah tak korang nak copy pastu paste code kat kotak "FIND" tapi code tak jumpa?? yela mungkin template tak sesuai kan...huuhu...Tapi bengang tak kalau semua pon code tak sesuai dengan template korang?? bengang kan..hahha....kita pon nak gak blog comel2 kan...So, kat sini aku share jela experiment yang aku buat...mungkin boleh membantu insyaAllah...=) 

OK untuk mudah faham aku tunjuk contoh korang tak jumpa code tu ye...




klik untuk kasi lebih mulvitamin pada gambar...=p


Then, aku nak beritahu cara dia macam ni....kan dekat kotak FIND tu, kan korang paste code yang korang nak cari kan....aku cadang korang padam satu2 code tu....sampai la dia jadi macam ni...

tengok!! dah jumpa dah...hewheww....

Nak tau kenapa jadi macam tu?? huhu...dah nama pon find match code kan...huhu...mestilah dia nak sama sjibik dengan apa yang ada dalam kotak FIND dengan yang kotak EDIT HTML....huhu...mungkin ade code yang tak sama contoh dalam blog korang tulis 1 je...tapi code kat kotak FIND ade nombor 10 contoh macam ni...haishh....mesti tak faham kan....

 macam biasa klik untuk tumbesaran...=)

Lagi satu mungkin sebab korang copy code yang ade blockquote

macam aku punya KAT ATAS ni haa... (^^,) aku pon tak tahulah kenapa, tapi ade kemungkinan besar itu menjadi salah satu sebab kenapa code yang dicari tak jumpa....hehhe, as usual, korang padam satu2 la code DALAM KOTAK FIND pastu cek la code dalam kotak FIND dengan HTML tu ade iras2 nak same ke tak...jangan pakai haaaa!! dah jumpa...terus korang nak paste je....kehkeh...



 OK, contoh macam code dalam blockquote atas ni kan....haaa, aku copy dan paste kat kotak FIND tapi tak jumpa....lepas tu aku start padam kat kotak FIND .....then terus jumpa....aku cek balik apa yang beza nye?? takde beza pon padahal.....and aku cek balik kotak FIND..takde apa pon yang terpadam rupanya....aku pon buatla experiment lagi, then macam ade space lepas code terakhir tu...mungkin tu sebab blockquote nye efek...MUNGKIN lah kan...hoho...

lepas tu tengok balik tutorial yang korang rujuk tu dia suruh paste kat mane....haha...kat ATAS ke, BAWAH ke, lepas code </ a > ni ke[sebagai contoh]...before ke...hoho tengok balik okess... =D




OK, selesai lah penjelasan untuk hari ini...huhu hopefully dapat membantu kayhh =) Thanx For Reading...komen lah skit...huhu (~,~)

p/s: kalau korang dah padam satu kotak FIND tu tapi tak jumpa2 gak, tak tahulah nak cakap ape kan...hehhe, nampaknya memang tak sesuailah dengan template korang tuh..huhu....ate kome carik jela tutorial yang lain ye!! hahaha...

4 comments

  1. nice tuto dear


    saya tag awak untuk join segmen ni
    simple jerr
    http://sayacikamal.blogspot.com/2012/06/segmen-jom-tingkatkan-follower-anda.html

    ReplyDelete
  2. code kalu x jmp sbb x ngam dengan template(kadang-kadang) mengikut situasi..nadya kalu x jmp mls dh nk cari...
    nice enty bl :caiyok

    ReplyDelete
  3. @Nurul Nadia

    yup mostly ramai org malas sebab dia tak tahu dah cara lain...huhu, tapi selama ni men test2 baru paham gakla skit2...huhu hopefully membantu...

    yang template tak sesuai tu no komen...kehkeh

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda