Kisah Cinta Saspens Ku... =)

Saturday, December 03, 2011


Assalamualaikum...hehhe, dah lame gak tak join segmen ni...tapi segmen ni macam menarik...hihi...eyh memang menarik gakla bagi aku....hohohohhoho.......siapa2 yang nak join klik banner kat atas tu ye..... 






Hehehe...OK lah jom dengar kisah aku plak.......................





Dulu  ada senior aku ni nama dia Syamsul....Dia ni agak femes dengan perangai dia yang gangster sampai orang pon label dia "Syam Dol Kampung pisang"...Tapi, yang aku kenal cuma nama dia je......sebabnya blok aku dengan blok dia memang jauh.....Tapi aku pelik kenapa kawan2 aku cakap Syamsul ni anti gila dengan aku.....entah bila aku pernah jumpa dengan dia aku pon tak tahu....Yang aku tau orang cakap dia tak ensem.....hek elehh...tetiba nak anti dengan akuhhh =="










Hari tu tiba2 mak dengan abang aku cakap dengan aku ada orang datang merisik nama dia Syamsul..... What the Hampessss!!!! Takkanlah Syamsul senior aku tu kot??? O_o Walaupun jauh di sudut hati aku cakap "Syamsul kan beriban kat dalam dunia ni" tapi hati besar aku still ragu2 dengan Syamsul yang datang melamar aku nihhh.....Aku pon terus merengek cakap tak nak kat mak aku......Mak aku ni pon satu hal, dia punyalah berkenan dekat si Syamsul tuhhh sampai suruh aku pergi jumpa dia bincang pasal pre-wedding... Whatttt laaaaa????








Mak aku ni la kannn....aku muda lagi kottt........tak tahulah ape si Syamsul ni da mandrem mak aku....abang aku plak terkekek2 duk gelakkan aku.... T_T sob sob~ Ayah aku?? huhhhh~ ikut je mak kamu...... warghhh!!! Dah takde pilihan lain aku pon terpaksa tipu mak aku yang aku sebenarnya dah ade pakwe walaupon aku takde pakwe T_T......Mak aku punyalah terkejut bila dengar aku dah ade orang lain.....Pastu tiba2 mak aku nak tengok rupa pakwe, dan nak tau detail2 pasal pakwe aku ni.... 






hampessss FB sapelah yang aku nak tunjuk nihhh?? Takkan lahh FB Anuar Hadi kot??? Takkan lah MatLutfi kot?? Takkan lah Solihin Zubir kot??? Takkan lahhh Takkanlahhh........memang mak aku tak percaya lahh kan diorang jadik BF akuhh T_T sob sob~ Last2 aku pon kol lah orang yang pernah admire aku dulu.....dulu aku cakap tak bersedia je dengan secret admire aku nihh....skunk terpaksalah aku cakap aku boleh terima dia.....isk isk....dia pon boleh tahan hensem tapi kalau hati tak nak, nak buat macam mane.... T_T aku pon tunjuklah FB dia kat mak aku.....



OK nama dia Kamil.....Mak aku dah berkenan  plak dia sampai tak sabar2 suruh si Kamil tu datang meminang aku terus.... =( makkk aihhhh......alasannya, senang dah terikat....kerja Kamil pon boleh tahan......kalau nikah terus lagi senang O_o Whatttttttttt??? Aku muda lagi la mak....tak mauuu kawen awal2....tak habis enjoy lagi!!!!!! wuaaaaaaaaaaa~ Aku pon bagi alasan biarlah Kamil tu kumpul duit dulu dekat mak aku......huhuhu nanti nak buat grand2 ke senang~


"Banyaklah kau punya grand!! mak nak anak mak ni dapat suami tu biar yang baik2.....tau sayangkan anak perempuan mak ni haaaa....bukannya ada duit pastu g pasang banyak2!!"




Terharunye dengar mak cakap macam tuhhh.....huhhh cayanggg mak... peluk mak kuat2 =')





Hampir 3 bulan aku berhubungan dengan Kamil.....aku sudah mula menyukai Kamil....Tapi, sejak kebelakngan ni....dia asyik menjauhi aku.....kalau selalu mesti dia buat "Lab Report" dekat aku...tapi, sekarang dia busy memanjang.......huhhhh....nasibla aku ni bukan kaki mengongkong.....hikhikkk ><,








Kalau selalu dia teman aku pergi shopping, kali ni biar aku plak pergi sorang2......kalau kol dia pon tak guna....mesti engage je.......huhuhuhuhu shopping time!!!!!



Gempak je lebihh...tapi aku selalu shopping masjid jamek tak pon jalan Tar tu haaa...mueheheheheheehe..=D
Tapi, kali ni aku nak pergi terjah Time Square plak......huhuhuhuhu........aku suka usha skirt2 dengan dress dia..... ~.~ hehehhe......




Aku suka gak pergi kat Subway...hohohoh......memang perghhh ape yang sedap pon tatau....muehihihihii......Tapi hari tu aku macam perasan baju seseorang ni.......macam baju yang aku hadiahkan dekat Kamil sempena hari jadi dia sebulan yang lalu...Gaya pon dah macam Kamil.....tak salah lagi...Tapi, dia sorang2??? Buat ape kat Time Square nih???  Aku pon follow dia sampai satu kedai butik ni.......Then....... 

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
What???????????? Dia peluk perempuan kat butikk uhhhh???? Whatttt The Hampessss??? pftttttttt~Aku pon pergi lahh dekat2 area butik tuhhhh........aku pon selak la baju2 kat situ nak tahu ape perbualan diorang.......Huhhhhhh??? Ya Allah......perempuan Cina??????? Takkanlah!!!!  T_T ohnooooo Kamill......Taste ape yang kau ade nihhh??? nak kate dia putih.....aku pon takdela gelap sangat.....dahla mata aku lagi cantik...sob2 T_T aku pon ape lagi buat2 lahh bagi salam bila lalu sebelah Kamil.....








Pastu Kamil ngn perempuan Cina tu pon pandang aku serentak...... O_o Erk.......Buuu.....Buuukann....Buukann Kamil laa....[larikkkkkkkkkkkkkkkkk laju2 1000M/S tutup muka kasik semua tak nampak]





Makkkkkk!!! Malunyaaa!!!!!! Nasib baiklah aku tak marah2 tetiba!!!! wuaaaaaaa!!!!!


Tengah aku lari2 tu tetiba terlanggar sepasang kekasih ni.....[tu lahh kauu shiqin tutup muka sampai tak nampak jalan semua....OK gelakkkk semua...gelak lahh korang puas2!!] Diorang pon angkatlah aku sebab aku langgar diorang mestilah aku yang jatuh sebab aku sorang2 larik laju2 plak tuhh....Tetiba laki tu tanya awak ok?? Macam aku kenal suara tuhh....takkanlah?? aku pon dongak dagu ....."sa....sa...ya ooo....kay.....Kaaa...kaaa..kaaa..mil"......perempuan tu pon dia tak kisah aku sebut nama Kamil...yela kamil kan orang berbisnes mestilahh ramai orang dia kenal....







Tetiba perempuan tu perkenalkan diri dia "saya, Sofia isterinya Kamil, awak ni mesti client Kamil kan?" makkk aihhh, baik je isteri dia nihh...."errr....saaa....saaa yaa....haaaa, client En. Kamil kak" aku bahasakan dia kakak sebab Kamil tu pon sebenarnya takdalah muda sangat...so, aku expect isteri dia lebih kurang umo cam dia gak....




"errr....saya tengah rushing ni kak....jumpa lagi nanti ye" ....."owhh yelahh, tadi pon nampak awak berlari2, heheh....yelah ade rezki kita jumpa lagi ye, ....." [sambil hulur tangan] "panggil je saya shiqin" [sambut tangan kak Sofia] pastu terus blah tinggalkan tempat tu....kali ni larian aku disertakan dengan air mata yang tak berhenti mengalir....kebetulan kat luar time tu hujan aku pon lari sepnjang jalan raya tanpa hala tuju sambil menangis sepuas hati aku....



Waktu ni....Allah je yang tahu perasaan terkujat+Sedih+kecewa=semua2 yang negatiflahhh T_T






Makk!!!!!!! Kenapa dia mak??? Pentipuuu makk dia pentipuu!!! T_T Kenapa bila aku dah menaruh harapan dekat dia.....sob sob T_T .......isteri dia mengandung plak tuhh......nasib baik time aku langgar dia, dia takde pape...... tak sampai hati biar isteri dia tahu hal sebenar......isk2..... biarlahhhh aku dengan membe aku je tau pasal nihhh.... T_T







Lepas dari kejadian tu......aku terus putuskan hubungan dengan Kamil.......semua yang ada kaitan dengan Kamil aku buang jauh2 walaupon tak rela.......aku cuma simpan hadiah bebola kaca yang dia bagi dekat aku........='( aku tak sampai hati nak buang yang tu.....sebab.....sebabnya....sob sob~ yang tu sangatttt cumillllll!!!!






Mak aku pon akhirnya balik pada kata2 dia yang dulu........nak gak terima si Syamsul tuhh??? Tak mahuuuu!!!! Aku pon pergi merengek kat abang aku....last2 dia cakap membe dia ada....pastu dia cakap membe dia dah lame minat kat aku....O_o membe mane lak nihh?? 






Nama dia Azhar......abang aku ajak aku minum sekali dengan membe dia ni....aku pon ikutlahh...rupa2nya aku kenal abg Azhar ni......dia ni asal jumpa aku je mesti gedikk....depan2 abang aku pon dia menggedik gak.....huishhhh....muka je ensem tapi  mata keranjang....hampesss!!! memang aku tak nak lahh kann..... isk2~














Lepas dua bulan aku kenal dengan abang Azhar...tiba2 hati aku dah mula boleh terima dia.....hikhikk ><, memang dia ni perangai gedik tapi sebenarnya dia baik je.....heheh, mak aku pon dah kenal dengan dia rupanya......Tapi yang peliknya mak aku dia tak boleh terima abang Azhar.....whattt????? T_T kenapa makk nihhh??? Mak kata Syamsul boleh bahagiakan aku.... T_T dia tu bekas samseng lahh...eyh entah2 samseng lagi...kenapa lahh mak nak sangat aku kawen dengan Syamsul ni haaaa...


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-











Wuaaaaaaa!!! Azhar plak dia punyalah akur...sebab dia tak nak hubungan kitorang tak direstui......sob sob....T_T ade ke macam tuhh??? isk iskk...yela2 betul lah tu..... tapi nape dia tak cuba nak pikat hati mak aku????  Last2......abang Azhar dia tinggalkan aku mcam tu je??








ape nihh...kenapa orang yang aku dah mula boleh terima nak tinggalkan aku?????  yang Kamil tu kira aku tinggalkan dia lahhh.... T_T sob sob....apelahhh si Syamsul ni dah buat dengan mak aku??? abang aku plak dia mula2 tak setuju dengan mak aku.....alih2.....rupanya dia tak setuju tangguhkan majlis aku dengan Syamsul???? huaaaaaaa!!!




Aku pon dengan pasrah terima jelahh...sebab aku dah janji dengan mak aku..... T_T kalau tak jumpa jugak terpaksa lah terima si Syam Dol Kampung Pisang tuhh.... T_T camne la agaknye rupa si Syamsul ni??? dulu orang kata dia tak hensem.....isk3.....nasiblah kau shiqin~




Mak aku kata bertunang dulu.....habis aku praktikal tahun depan langsung nikah..... T_T isk2...tolonglah ade keajaiban.....plezz plezzz!!!



eeeeeeeeee!!!! tensionnn toll lahhh!!!!!


Tibalah waktu bertunangku...... T_T mak si Syamsul pon lepas tanya itu ini, terus sarung cincin kat tangan aku.......dia tak nampak ke mata aku dah bergelinang nih??? kenapa?? nak gak sarung cincin tuhh??? dia ingat aku menagis sebab ape ke??? T_T lepas tu aku duduk je lahh dalam bilik........





Tiba2 mak aku panggil keluar katanya Syamsul nak jumpa..... erkkk O_o Laju plak jantung aku dengar nama dia......tak nakkkkkkk!!! tak nakkk tak nakkk!!!! lepas tu mak usap2 aku " pergilah qin, bakal suami ko jugak tu" O_o BUerkkkkkk....nak termuntah tetiba dengar perkataan suami tuhh........lepas aku tengok muka sayu mak aku, aku pon keluar berjumpa dengan Syamsul.....yang lain2 buat2 macam tiada pape berlaku....semua buat2 macam tak nampak aku jalan kat ruang tamu tuhh....






Lepas tu aku pon nampak dari belakang......seorang lelaki berjubah bersandar dekat kereta BMW.... O_o WOWWW.....padanlah mak aku suka nauu dengan si Syamsul tuhh.....aku pon keluar dan lelaki tu berpusing ke arah aku.......erkkkkkkk??? aku terkedu seribu bahasa..... =I........







"Kaaaaa.......Kaaaaa.....kauuuuuuu......buat ape kat sini huhhhh????" aku agak mengamuk......"aikk, calon suami mestilah kena tahu siapa isteri dia" laki tu menjawab .....makkkkkkkkkkk!!!!

Rupa2nya, nama sebenar abang Azhar ialah Muhammad Syamsul Azhar...... O_o erkkk.... diorang ni semua saje nak kenakan aku!!!!!!!!!  Idea mak semua nihh???? alasan mak sebab dia nak aku tahu setiap manusia pasti berubah macam si Syamsul tu dan mak nak uji aku.....dia taknak Syamsul meminang aku dengan nama Azhar tapi mak nak dia pinang aku dengan nama Syamsul tuh.... O_o sob sob.....patutlahhh......huhhhh!!!!! OK, sekarang aku dah malu dengan semua orang.....




Tapi aku dah sah jadi tunang nya abang Azhar a.k.a Syam Dol Kampung Pisang....kihkihhkihhh..........rupa2nya dia ni benci aku waktu kat sekolah dulu sebab muka aku ada iras2 perempuan yang dia minat dulu tapi malangnya perempuan tu sakit dan meninggal......T_T Lepas je dia tahu aku ni adik abang aku dia dah tak bencikan aku dah....padanlah jumpa je aku menggedik[tapi aku tak tahu plak yang dia ni Syamsul tuhh] ==" terkena sudah........btw, abang akulah yang banyak support dia waktu dia sedih dulu.......  harap2 dia bukan suka aku sebab muka same cam perempuan yang dia minat tuhhhh =') 



BTW, ni pics aku bertunang >>>>>>>> hehehhe.........korang jangan lahh kutuk plak tauu.....KLIK SINI

TAMAT


Meyh korang plak cerita kisah korang:



p/s: tajuk cerita nih "bukan betol punya" hikhikkk >< Kak noona tak letak pon dalam syarat cerita betol ke tipu.....hahahha BL reka jelah cerita......hohoho  sorry terpanjang plakk......ngehhheheheheee......pics from google....and icon BCR.....idea ni campur2 idea BL dengan cite novel ape tah...lupe....wakakaakkaaaa


5 comments

  1. haha . kesah btol ke tu ? btw , join segmen nie bgus untuk tmbah follower :P

    psst , sy follow kay . i'm freshie btw :)

    ReplyDelete
  2. hai...sy bru follow ur blog..n if u dont mind pliss follow mine...blh kongsi cerita :)

    ReplyDelete
  3. wow segmen ! :) i'm freshie btw . haha

    ReplyDelete
  4. hai..sy bru follow ur blog..n if u dont mind, pliss follow mine.blh share cerita :)

    ReplyDelete
  5. hikhik...klaka la cite nie...cumell sngt2...sy follow awk ea..^^

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda