Blog Assignment Jejaka Terhangat: Mak Saya Seorang Super Mom

Saturday, March 26, 2011


Assalamualaikum semua.. (n_n)v
Hari tu assignment tak cek kat blog Jejaka Terhangat, pasal cite seram, so, nak join yang ni lah...


yang ni pic aku waktu kecik-kecik.... =D hahahah....

korang nampak kan pic tu tulis pasal child abuse...hmmm, sume orang jadikan mak dia hero sebab
mak 

diowang baik, manja2kan diowang waktu kecik, mak diowang bagi je ape yang diowang nak,

sebab tu diowang rase mak diowang hero....tapi balik kepada child abuse atas tu kan, mak aku bukan la 

abuser actually. tapi, dia mendidik aku macam orang dulu2 didik anak...mesti terlintas something

kan kat minda korang...

 MAK AKU SEORANG SUPER MOM CAM CITE INCREDIBLE SEBAB:

1. mak aku suke pukul aku
2. mak aku suke marah aku
3.mak aku tak bagi aku makan
4.mak aku suke halau aku keluar rumah

haaaa, mesti kowang kate mak aku jahat kan kan tak baik macam mak kowang sume...
meyh ni aku cite sebab dia:

1. mak aku suke marah dan pukul aku bila aku tak dengar nasihat dia. Contohnya, "shiqin!! mak  dah kata jangan main hujan!!" sambil ambik penyangkut baju, pukul aku, padahal aku demam tapi tak teruk sangat time tu. ade lagi la yang lain, so, dari situ aku tak berani nak buat lagi...  

2. time kecik-kecik dulu mak aku tak bagi aku makan kalau aku malas belajar. aku ni dahla kuat makan, lepas tu ape lagi nangis teresak-esak gakla tengok jer adik bradik aku yang lain makan sebab diowang dah habis belajar... heheh alhamdulillah, sekarang masa depan aku ade gak la terjamin kan...huhu (~.~) hasil ugutan mak aku dulu sampai sekarang, mak aku ugut lain plak la kan..ne leyh gtau kowang...malu la aku nanti....

3. ade ke patut mak halau anak keluar rumah?? haaa, tak baik macam mak zaman sekarang ni, manja2 kan anak, bagi je anak nak ape, sebab takut anak diowang lari rumah...=.= 
Mak aku lain, kalau tak nak dengar cakap dia, pergi duk luar rumah sana, angkut semua barang pergi keluar...adehhh, tak ke nak nangis kena halau, lagi2 kalau aku gaduh dengan adik aku, perghh habis semua di halaunye...kalau dah naik angin dia mesti dia bawak penyangkut baju dia halau kitowang adik bradik...hahaha, lawak plak, so, lepas tu kitowang kalau nak gado kena cari port dalam rumah takleyh dah nak buat bising kat rumah tu..tp sekarang semua dah duk jauh2 sambung belajar, masing2 rindu antara 1 sama lain..."haaaaa, tau pun kau rindu kat aku" aku suka cakap ni kat adik perempuan aku... hahaha


 So, sebab itulah sekarang aku adik beradik alhamdulillah jugala ade haluan masing2 sebab mak aku dengan ayah aku gak actually suka mengaum kat rumah tuh....hikhik...jangan mak aku baca ni sudeh....

 SEKIAN, WASSALAM.....


2 comments

  1. haha..kesimpulannya..adik bradik yg nakal..JT dulu pon kena dgn hanger + tali pinggang. hehe..nice entri dari asyikin..

    papepon, asaimen dicheck. nanti keputusannya kluar tgk la ye..=)

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda