Tips Penting Nak Pergi Baby Expo 2019

Friday, November 22, 2019

Assalamualaikum...

Alhamdulillah setel beli serba sedikit barang baby di @tcebabyexpo hujung September yang lepas di MITEC... Biasalah update blog ikut mood ni baru nak update.... Aku just grab yang ada promotion of course tak lupa jugak redeem gift aku dapat yang worth RM1082 ada tilam baby skalik!! Akhir entry ni aku share macam mana nak redeem gift ok.

Oklah kita pergi ke first tip aku nak share harini. Pergi dekat website TCEBabyExpo atau website yang nak buat expo tu, then list kan barang yang korang nak and dia punya nombor booth. 

Bila sampai nanti senanglah nak cari barang yang korang nak. Then make sure cari barang yang nak dulu supaya tak buang masa and lari bajet.... Tahan sikit nafsu daripada ternampak barang2 lain yang  tak perlu...

Kalau ada bajet or masa lebih barulah pergi booth2 yang lain okayh.... Jangan lupa bawak shopping bag or troli ikut size barang-barang yang korang nak beli supaya senang nak bawak.. 

Macam aku haritu ingat nak pinjam stroller baby adik ipar tiba-tiba last minit muncul idea nak bawak bag easy bag travel tu.. Haa mudah nak tarik sana sini..huhu..

Dalam bag pack plak aku standby roti and air kotak in case kalau lapar nanti aku singgah je mana2 booth and makan.. Tak perlu nak keluar hall beratur panjang beli makanan.



Macam aku haritu untuk redeem gift datang awal pagi. Gift plak korang boleh pilih tau. Macam aku pilih yang paling mahal..kkikiki... Maklumlah anak first so excited nak redeem gift yang paling mahal.. 

Kalau yang lain-lain aku tengok diorang redeem consumable items macam set mandian. Tapi macam biasa lah kan kalau nak redeem gift kena datang awal, seawal jam 9 pagi walaupun dia start bukak pukul 10 pagi...huhu.... 

Macam aku haritu pukul 10 pagi tu tepat2 sampai tu pon dah ramai orang beratur... Baru first day hari Jumaat tapi tu pon panjang dah barisan.... Nasib baik staff2 di TCE Baby Expo cekap2 semuanya... 



Beberapa hari sebelum pergi tu aku tanya macam-macam kat staff dia melalui akaun instagram... Contoh aku tanya parking macam mana, masuk pintu mana yang dekat or ada public transport ke semua aku tanya...


Hari aku pergi tu aku ingat nak naik public transport je sebab kat MITEC kan parking mahal RM 15 tapi bila kira-kira balik berbaloi naik kereta sendiri sebab senang nak angkut barang and beza naik public transport berapa sen jer. 

Ok panjang lebar aku bercerita atas tu tapi baru ada tip masa dengan transport. LOLZ.. By the way, sebelum aku pergi baby expo ni aku ada baca few tips daripada few blogs... Yela first time nak pergi dengan tengah sarat mengandung huhu... 

Tak sia2 baca blog untuk tips ke baby expo... Firstly, aku buat comparison price barang2 di baby expo (dari website TCEBabyExpo and instagram) dengan online store macam shopee and lazada... 

Tak lupa jugak aku singgah and compare jugak harga dengan kedai2 butik baby but of course la butik memang susah nak jumpa yang murah2... Tapi kalau mampu takpe.. Hehe.. 

Actually aku dah survey online store beberapa minggu jugaklah then buat listing sampai nak muntah scroll shopee and lazada tuh tapi seronok dapat beli macam2 instead of beli satu barang mahal tapi kualiti lebih kurang.... 

Cuma untuk barang elektronik aku memang beli kat baby expo macam sterilizer, steamer tu semua sebab boleh test sendiri depan mata... Plus aku pon dah tak larat nak compare semua benda sebab banyak sangat nak beli untuk first baby... 


Set baby craddle and cot ni aku beli online... Then tilam yang dapat free tu boleh muat kat baby craddle yang kecil tu... Tambah conforter skit kasi tebal...hehe

Suami serah kat aku sebab aku ni cerewet sikit orang dia... Yang penting dia hulur duit aku tambah la sikit2 kalau nak barang yang cantik-cantik kan...hewhew

Lagi satu botol susu pon murah... Tommee Tippee memang rata-rata aku tanya and baca botol susu, baby wipes pureen, detergent sleek/pureen memang murah di baby expo... Ingat ye, tak semua barang kat baby expo tu murah... Hehe, kalau bernasib baik, early birds boleh dapat harga car seat daripada beriban jadi bawah RM100 je tau.. Memang murah! huhu
Setel shopping semua...Macam aku dapatlah grab baby carrier satu set dengan stroller.. hehe ikut budget ;) Terima kasih mama sebab teman and sponsor stroller. Suami jauh time ni hehe

Oklah, rasanya itu jela serba sedikit perkongsian aku melalui experience and pembacaan aku di rata-rata tempat...kui3... Rajin bak hang... Hehe, harap-harap membantu.. ;) Haaa jangan lupa untuk redeem gift, korang kena sign up kat website TCE Baby Expo then standby IC and buku merah okayh. Untuk tengok hadiah apa yang boleh redeem korang pergi SINI.

All the best mummies and daddies! Doakan kita kayh dah 32 weeks~~

8 comments

  1. Salam kenal Shiqin....
    Ohh shopping barang baby ye... Sure seronokkan. Confirm rambang mata pilih barang tu hihi...
    Lama dah tinggalkan zaman beranak kecik ni, hampir terlupa sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal.. hehe seronok n rambang mata dibatnya..hee

      Delete
  2. puashati kalau dpt shopping tempat mcm ni, cuma tu la penat sikit kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..hehe letih tayah ckpla..tpi kalau plan betul2 ikut tips tu inshaAllah mudah n xpenat sgt hehe

      Delete
  3. Banyak memborong tu. Bagus juga kan boleh beli keperluan sekali terus. Barang pun biasanya ada murah sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah tu la... prepare awal2 sng... lepastu doa jela n tawakal hehe..buat awal2 sbb tanak nnt sushkan orang di kemudian hari...

      Delete
  4. Alhamdulillah.. seronok bila boleh berbelanja dengan murah dan banyak macam nie.. yang penting kena rajin baca dan cari tips sebelum pergi.. Nice sharing..

    ReplyDelete
  5. berbaloi pegi expo mcm ni..banyak yg dibeli..MITEC ni jauh gak drp public transport..grab saja pilihan yg ada..

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda