Hilangkan Kesan Stiker Roadtax Pada Cermin Kereta Guna 2 Barang Je!

Tuesday, November 20, 2018

Assalamualaikum...

PENAFIAN: JANGAN CUBA KALAU WAS-WAS

Hari ni aku nak buat simple sharing session... Mesti ramai yang dah tahu and mungkin ramai juga yang tak tahu... Benda ni simple tapi aku jenis cerewet sikit bab kekemasan and kecantikan ni... 

Tak boleh tengok kesan stiker tu... Ni semua sebab orang lain tampalkan xD... Padahal ada cara lagi kemas nak tampal roadtax tu... Pergilah google okayh =p

So, hari tu aku cuba try salah satu cara nak hilangkan kesan stiker pada cermin kereta yang aku jumpa kat google, cara hilangkan kesan stiker roadtax atau apa-apa stiker lah kat cermin kereta.


MUDAH DENGAN DUA BARANG SAHAJA:

1. Fiber Cloth (Kat DIY and kedai RM2 pon ada jual ni)
2. WD 40 (spray) atau apa2 lubricant yang sesuai (Kat DIY, RM 12 or mana2 kedai hardware pon ada jual ikut tempat)

Beli kat DIY... Jangan tanya kenapa pink.. Aku garang tapi dalam hati ada taman kkk..

CARA-CARANYA

Make sure korang off air-cond semua kayh.. Takut nanti bau tu dia sedut habislah berbau ape nanti kereta korang... =p

1. Spray cermin yang ada kesan stiker stiker dengan WD40
2. Lap secara perlahan2 dengan fiber cloth sampai hilang kesan stiker
3. Lepas korang lap tu ada kesan kelabu sikit so just lap guna kain fiber cloth sampai cermin tu bersih okayh. Macam aku lap pakai air sabun wiper tu... xD sabun tu boleh beli kedai RM2 hahah... Yela nak cepat punya pasal... kikiki... Balik terus rendam air sabun campur downy kain tu hewhew...
4. Setakat ni dah try alhamdulillah cermin bersih and takde pape kesan sampingan.

So, selamat mencuba!!!

Sorry aku tak sempat nak rakam or ambil gambar proses dia sebab cepat sangat kan and time tu nak balik dari kerja dah...huhu... So korang boleh tengok cara macam dalam video aku jumpa kat youtube bawah ni ea cuma bezanya aku memang pakai fiber cloth je... Orang ni pakai span lembut.. hehe









3 comments

  1. Ru lah orang kata produk Wd40 ni multitasking. Hampir semua benda boleh digunakan (kecuali masak lah kot)

    ReplyDelete
  2. Good sharing... Simple tapi ramai tak tahu cara hilangkan kesan tu... 👍👍

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda