Cegah Jerawat, Hilangkan Jerawat, dan Parut dengan Refinity Acne Hydrogel!

Wednesday, January 20, 2016

Assalamualaikum..

Rata-rata antara kita pasti ramai yang mengalami masalah jerawat dan parut di muka kan? Dah cuba pelbagai cara pon masih tak dapat selesaikan masalah kulit. Terdapat pelbagai faktor yang boleh menyebabkan kulit kita berjerawat antaranya:

1. Cara Pemakanan- Makanan yang berminyak dan pedas boleh menyebabkan muka berminyak dan keradangan pada jerawat. Haa, saya pon gemar makanan macam tu. Tapi, kini tidak perlu risau lagi sebab nanti saya akan share kan kepada anda rahsianya ok ;)

2. Faktor Hormon- Golongan remaja lebih ramai mengalami masalah jerawat kerana kalenjar sebaceous nya yang bertindak menghasilkan lebih banyak sebum yang boleh menyebabkan liang roma tersumbat dan terjadilah jerawat.


3. Jangkitan Bakteria- Terdapat jangkitan bakteria yang dikenali sebagai Propionibacterium yang terdapat dalam sel kulit. Haaa, bakteria ni bergantung pada sebum-sebum sebagai sumber makanan mereka  tau. Jadi elakkan daripada menyentuh jerawat anda kerana dikhuatiri akan berpindah ke bahagian yang lain.

4. Penggunaan alat solek- Menggunakan alat solek adalah tidak salah. Yang salahnya apabila tidak dicuci dengan bersih dan membiarkannya terlalu lama pada kulit wajah yang boleh menyebabkan liang roma tersumbat.




5. Stress- Perkara ini kerap terjadi kepada para pelajar bukan? Lagi-lagi apabila exam dah nak dekat =p.. Ini adalah kerana penghasilan hormon adrenalin dan androgen yang berlebihan yang boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat.

6. Pakaian yang tidak bersih- Pakailah pakaian yang bersih dan kerap menukar pakaian sekiranya berpeluh lagi-lagi bagi kulit yang sensitif, ok ;) Pakaian yang tidak bersih kan boleh mengundang lebih banyak bakteria lagi kan? hehe.


So, itu lah serba sedikit perkongsian punca jerawat berdasarkan dari pembacaan dan pengalaman sendiri. So, nak share sdikit tips bagi MENCEGAH, MERAWAT,MEMULIHKAN DAN MEMUTIHKAN jerawat dan bekas parut jerawat! 



Tadaaa! Haaa, inilah wajahku tanpa 'filter effect" sebelum mencuba Refinity Acne Hydrogel!! Sesaje la kan cuba sebab tengok lama sangat parut jerawat di muka ni. Lepas tu saya try juga sapu pada jerawat yang baru tumbuh. 



*maafkan pengcahayaan gambar :p 

Yang ni plak effect selepas dua hari mencuba! First time pakai tu rasa macam berangin sikit muka, mungkin sebab herba Salix Alba Extract. Saja buat experiment sebelah sapu Refinity Acne Hydrogel, sebelah lagi tak sapu.

Haha, yang sapu tu rasa lembut dan nampak tak beza dengan gambar atas tu? Liang roma muka saya mengecil sedikit.. Lepas tu tekan-tekan jerawat yang tumbuh tu rasa dia mengecut dari yang sebelumnya. Hurmm, pantas bertindak kan? hehe


Mula-mula saja je nak try kan sebab tengok lah testimoni dia kat bawah ni, hehe siapa yang tak mahu mencuba kan? Lagi satu sebab ianya diformulasikan oleh Ahli Farmasi Malaysia! Siapa tak bangga kan walaupun sekarang saya bertukar ke bidang sains kesihatan yang dulunya saya bidang farmasi. huhu... Jadi, tak perlulah anda nak risau sebab diiktiraf HALAL dan disahkan oleh Kementrian Kesihatan Malaysia (KKM)!



MasyaAllah hebat bukan? Menggunakan herba sebagai bahan utama =)



Ramai jugak rupanya yang dah try Refinity Acne Hydrogel ni...huhu saya ketinggalan la ni ye? kekeke... So, sekian sahaja perkongsian saya untuk hari ini... Mungkin ada dikalangan kita yang masih tercari-cari produk yang sesuai menghilangkan jerawat ke kan, boleh la cuba ni okayh ;) Tak salah mencuba betol tak? Yang penting usaha tu ada, inshaAllah hasil nya berjaya =) Sebelum terlupa, nak share harganya:

NORMAL PRICE:  RM 90 / 1 Botol (15mL)
HARGA TERKINI: RM70/ 1 Botol
                               : RM130/ 2 Botol



Mungkin ada yang nak tahu lebih lanjut berkenaan dengan Refinity Acne Hydrogel ni kan? So silalah layari website mereka di:


2 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda