REVIEW FILEM SUAMIKU JATUH DARI LANGIT

Thursday, July 09, 2015

Assalamualaikum..


Beberapa hari yang lepas aku mewakili Einaangel Network telah menerima jemputan daripada pihak Mamee untuk ke tayangan khas filem melayu yang bejudul Suamiku Jatuh dari Langit dan Iftar bersama rakan media yang lain di Restoran Shogun yang terkenal dengan makanan Jepun di Sunway Pyramid.

Filem ini bakal ditayangkan di pawagam pada 17 Julai 2015 ini! Time first raya tu..haha


Mengisahkan light romantic comedy oleh watak utamanya iaitu Nora Danish dan Qi Razali. Disulamkan dengan jalan cerita yang lucu dan message islamic yang menusuk kalbu...cewah!


REVIEW:

Bagi aku filem ni memang kelakar la... Kebetulan Nora Danish memegang watak sebagai Ikin dalam tu, so aku terasa macam aku plak yang berlakon dalam tu XD... Dan watak Asyikin ni jugak digambarkan seorang yang menjaga syariat dan batas2 pergaulan serta seorang yang bersopan santun... Urmmm adala kena dengan watak aku sikit2... Lolz



Tapi serius Nora Danish comel dalam cerita ni... Tudung labuh yang dia pakai lagi menampakkan kecomelan watak Eqin tu >.<... hehe... Lepas tu dalam cerita ni, Qi Razali yang memegang watak Awie pula digambarkan seorang yang LURUS BENDUL...serius ni kelakar... Orang berkias2 dia ambil serius suatu perkara tu...





Dapat beberapa pengajaran sepanjang cerita ni ditayangkan... Serius ada beberapa part dalam cerita ni aku rasa sebak tak tahu kenapa... ;'(


Ada jugak scene yang menunjukkan apa itu erti persahabatan... Yang ni serius lawak! Tak kisahla apa cara sekali pun Mus kawan baik Awie ni tolong dengan apa cara sekalipun untuk selesaikan masalah awie termasuklah merompak bagai...hahah... Memang cara diorang tu salah...Tapi pengajaran dia kat sini, kalau ada kawan minta tolong kita, kita sentiasa ada untuk membantu...TAK GITU? =')





Tapi Mus memang kelakar habis lah dalam cerita ni... Geli hati aku tengok gelagat dia ni sampai Awie pon terikut sama dengan perangai dia... adoilaa...xD 



Jadi itulah sedikit perkongsian aku mengenai filem arahan AR Rahman ni... Jom tengok trailer and behind the scene kat bawah ni! ^_______^



Aku suka sangat lagu dia~~ Terjatuh, terjatuh terjatuh.... hahah 


Nantikan di pawagam berdekatan anda okayh!! Terima kasih sekali lagi pihak Mamee dan pihak MIG Pictures~~ 




HAHAH kelakar plak dengar David Teo kecek kelate dalam ni~~

Selamat Menonton!!

^________^




2 comments

  1. Macam best je citer dye...
    Thank you awak sbb sudi wakilkan Einaangel Network... Cute gila Nora Danish pakai tudung gituhh...

    ReplyDelete
  2. sepatutnya pergi, tapi kansel last minit huhu

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda