Kenangan di bulan Ramadhan

Friday, July 12, 2013

Assalamualaikum alls...macam mana puasa untuk ke 3 Ramadhan bersamaan 1434 H ni? hehe ok? tak ok? apa2 pon semoga uolls dapat menjalankan ibadah puasa dan segala amalan dengan sempurna okayh ;)




Sebenarnya kalau tiba sahaja bulan Ramadhan, mostly otak kita ni akan secara automatiknya klik button rewind time kecik2 dulu.... macam otak aku...benda tu harus! korang wajib kot....kehkeh

 same la bro! sep yaw...



Pengalaman yang paling aku tak dapat lupa, time tu aku darjah 3 ke 2 macam tu.... kalau tak main kejar2 dekat luar rumah, aku turun bawah jalan2 amik angin... That's typical me...sampai sekarang kalau aku boring kat rumah aku pacu moto ke mana2 aku rasa tenang...




 dlm kata lain, jalan2 cuci mata...... *pemandangan hijau yang mempesonakan~~ ... hangpa jgn duk pk lain naa... 

pukk kang!




ok balik pada topik...waktu darjah 2 camtu, aku pon jalan2 la turun bawah pergi kedai....tiba2 rasa macam kedai tu memanggil2 aku....motif nya aku pon tak tahu....masuk je kedai, otak pon macam dah lupa yang hari tu aku puasa....tangan pula jalan2 menggapai apa yang paling menarik kat situ iaitu kotak milo...dan kemudian kaki pon laju ke kaunter bayaran dan yesssss! satu kotak milo berjaya dibeli!










yess... I did it! I did it! I did it yeaahh...yeahh we did it! 


Dah macam buat misi Dora The Explorer je...mihihihi.... haaa, lepas tu keluar je kedai tanpa memandang kelililng, straw pon dicucuk kan ke kotak dan... slurpppppp..... wahh sedapnyee.....



lepas tu tiba2 otak ni berfungsi ke jalan yang benar...*woiii!! *otak menjerit... aku pon tersentak! *hatipon mula berkata2...... "alamak aku puasa lahh!"  lepas tu...pandang kiri pandang kanan...


okayh! perfect location detected! aku pon pergilah menyorok kat situ sebab takutt...takut ayah aku nampak....kecik lagi beb and aku tak tau pon istilah kalau TER TER ni tak batal.... aku pon fikir dah minum batallah kan kan??




aku pon meneruskan misi iaitu dengan menghabiskan milo di tempat perembunyian tu....shrokkk shrokkkkk... habis dahhh..... yeahh! ayah aku dah pesan awal2 siapa yang tak puasa makan meja lain....ahhhh memang taklah kan aku nak bagitahu sesiapa....so sampai lah ke hari ni takde manusia pon yang tahu....hahaha.....kecuali the lovely and gentle readers from this blog....shhhhh diam2 tau... kihkih


 




So, itulah kisah aku yang paling aku tak boleh nak lupa......korang punya macam mane? heheh jom la share =)


Thanx for reading this entry!!!!







1 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda