Apa pun tak boleh...

Friday, August 31, 2012

Assalamualaikum....haishh apa pun tak boleh...


ayah aku mintak tolong pergi beli barang nak buat hamper...time tu dah pukul 8.50 dah...



so siap2 sume dalam pukul 9, aku pun rempitlah dengan lajuuunya takut nanti pilih2 barang kang sampai pukul 10 malam plak kan...

Sampai je kat jusco area rumah aku, aku pon jalan2 carilah snek2 untuk buat hamper...



eyhh nak pergi beli raga kecik dululah.... 



Aku pun naik tingkat atas ke kedai D.I.Y dengan rasa yakin kat situ ade jual raga kecik..



Sampai je situ aku terus tanya budak yang boleh tahan ensemnye yang jaga kat situ.... aku pon jerit.....ok tipu....



"dik[adiklah sangat...bantai jelah] ade tak jual raga kecik yang macam bungkus hamper tuh?"....


dia pun sambil tenung kiri kanan pastu ulang alik depan belakang sambil aku stay kat satu tempat... <<< konon2 mencari leteww....


"takde jual la" then terus blah sambung balik kerja dia susun barang....


"urmm ok..." oleh sebab aku tak percaya dengan budak tu, aku pun pusing satu kedai carik sendiri....


dia dengan membe dia perasan aku pusing2 kedai tu....so what? haha...last2....hah! ade pon, tinggal 2 je lagik!! Homaiii...Syukur sangat2.....



time aku bayar tu membe budak tu ada lalu kaunter and... and you know what?? 


Dia nampak aku pegang raga ....aku pon buat muka cool jelahh....lepas bayar, cepat2 aku blah sebab nak pergi beli snek2 nak bungkus hamper.... time tu dah 9.20 jusco tutup kul 10 camtu...Time to rush!!


 

Selesai beli snek2 sume, carik pembalut lutsinar yang orang buat balut hamper tuh.....homaiii...tanya orang jusco tu dia kata takde jual....skunk dah pukul 9.35....


Ok, kat mana plak nak carik ni? lepas tu cepat2 aku kol adik aku suruh amik aku lepas selesai je bayar semua....eyhh aku rempit ngan adik laki aku rupenye tadi...kehkehkeh


Ok zam! cepat jom pergi Giant! haha, slumber je aku arah adik aku...muehehehe... sampai je kat Giant berdekatan, adik aku plak cakap kat aku..."cepat skit.." amboihh.... "haaa..." aku balas....dah macam aku plak yang adik nyerr puuuunn...



cepatt cepatt.....pergi terus kat kaunter service yang dah closed! muahaha... dan " kak ade jual tak pembalut hamper yang plastik tu?" ....laju je akak tu balas, "takde la dik"....huhh! acano ni? dah pukul 9.55....dah nak tutup dah sume! 


Tetibe aku rasa cam tak percaya dengan akak tu gak...pusing2 lah Giant tu...hah!! jumpa! LOL ape punya akak?? manyak tipu sama saya?? apa pun tak boleh... (-,-) sama macam kedai tadi...heh!  Dahla duduk kaunter service....


Time nak bayar tu kebetulan akak tadi baru bukak kaunter, lepas sorang customer tu bayar... turn aku plak lah kan, akak tu duk belek2 pembalut hamper tuh....dalam hati aku "kenapa? tak percayaaa?"  


 pastu tanya dia..."berapa ni eyk? takde harga pun"... "tak pastilah dik".... (-;-) haiyooooooo....pastu dia scan tetttt! rm1.50...ok bantai lah beli dua takut tak cukup...pastu terus blah....hurmmm....seb beklah emosi marah aku tak berfungsi sangat malam tuh...heh!! apa pun tak bolehh~



11 comments

  1. Rajinnya my BeutyLovelyU mencari...bagus2.balik2 abah cakap "syabas betei"

    ReplyDelete
  2. Kalau kedai nak tutup, mmg cenggitu la selalunya.. Kalau boleh halau, dorang nak halau je kastemer yg masuk.. Apa dorang kisah, kan..? Bukan kedai BAPAK dorangpun...

    Itulah mentaliti sesetengah pekerja negara kita.. Padahal kalau kedai tu maju, dorang jugak dapat sikit imbuhan.. Tak gitu cik sunshine..??

    ReplyDelete
  3. amboi kemain merempit..dasat2...hebak2...
    2 la last minat bru nk buat..ape pun tak boleh..wakakakpap

    ReplyDelete
  4. ngape ngade ngat cakap seme benda dah abis? =='

    ReplyDelete
  5. @FanBeutyLoveU

    macam kenall je sape ni....hehehe...haruslah rajin ..huhu yg kat jusco tu je malas nk carik sbb besar...

    ReplyDelete
  6. @~ Cik Azz ~

    adedehh...tu la pasal...dah mind set nk balik jerr....urmm...ape pon tak boleh

    ReplyDelete
  7. kan tak pasal kantoi jer dgn BL. kehkeh. kadang2 mende tu ada, tapi depa malas nak cari kot, takpun macam kak Azz cakap tulah, dah nak balik, apa pun tak boleh XD seb baik BL sabar orangnye.. hehehe

    ReplyDelete
  8. pengajaran : jangan percaya selagi tak selidik perkara sebenar..

    gud job lil sis :)

    ReplyDelete
  9. rasa sakit hati pulak bila baca. nk meniaga ke xnk ni kan.. ish, ish.. sabar ye =)

    ReplyDelete
  10. Adoiyai.. memamng boleh mendatangkan marah...heeee... Nasib baik leh kawal perasaan kan sis.. hik3

    ReplyDelete
  11. dorang malas na caila tu.bai ta payah jual.cessss

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda