Kadangkala berfikiran negatif itu perlu??

Saturday, May 19, 2012

Assalamualaikum...hai selamat sejahtera...hehe, tempoh hari aku ada baca entry mengenai Salah faham ke faham salah?  Ok, bagi aku dua2 perkataan tu membawa maksud yang sama, cuma apa yang aku nak tekankan kat sini ialah salah faham itu sebenarnya kalau boleh perlulah dielakkan..hurmmm yee, seriously aku cakap...takut nanti jadi cerita lain dan boleh menimbulkan fitnah....



Menurut kamus yang aku google, misunderstanding is a failure to understand correctly ;mistake as to meaning or intent...apa yang aku faham, misunderstanding ni melibatkan orang lain dan boleh menyebabkan perbalahan tapi lain pula bagi berfikiran negatif yang kadangkala tidak melibatkan orang sekeliling...aku tertarik dengan artikel The Benefits of Negative Thinking...ok nanti2 korang boleh la terjah ye...huhu


Antara petikan menarik hati ku [ececeyhh]:

you can have anything you want in this world – anything – so long as you think about it positively enough. Want to lose weight? No need to eat right; just think about being skinny! Want to be a billionaire? Ask the universe, believe it'll happen, and then it will!

i know i can, i must be positive!!

Korang nak jadi camni ke?? tanpa berusaha, just fikir positif je yang korang akan dapat apa yang korang nak??


 tak bagus, tak bagus....hohoho....so, konklusinya, kalau tak usaha tak dapat, kalau sekadar positif thinking tak dapat gak, last2 jadilahh hangpa mat jenin jatuh pokok kelapa....kehkehkehh....


p/s: ada orang salah faham mengenai aku, huhu, rata2 orang kalau tanya kat aku, adik kerja mana?? aku jawab praktikal HKL...owhh adik ni nurse ye.... huhuhu dah biasa dah dengan situasi ni....mula2 tu agak kecil hati gaklah kan....cuba lahh diorang cakap owhh adik ni doktor ke?? hahahha...mana la tau suatu hari nanti betul2 aku jadi doktor...hihihi....


Tapi dah jadi perkara biasa dah, then aku cakapla aku amik farmasi...alaa yang uruskan ubat2 tu ...huhu, kalau korang nak tau, kerja farmasi ni lebih kurang sama je dengan doktor, kalau nak diikutkan ahli farmasi lagi penting sebab apa2 yang doktor salah prescribe ubat, ahli farmasi yang kena....hohohoh, so, nyawa patient bergantung banyak dekat farmasi gakla...kehkehh...


Cuma kitorang tak banyak berinteraksi sangat dengan patient, so, patient mesti ingat "alaaa, doktor cakap macam tu, saya ikut jela, awak ni doktor ke?" kehkehh...sukati kau lahh jangg(~,~) huhu....kekadang tu memang doktor tu tersalah, dia dah pening agaknye, nasib baiklah kompem balik dengan doktor tu...huhu kalau tak, harapan lahh patient tu nak sembuh...kehkehkeh....




EYH PANJANG LAK NOTAKAKIKUH...HUHUHU...BTW, THANX FOR READING!!
















2 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda