Review Online Shopping Nile.com.my (Mesti Baca!)

Tuesday, July 07, 2015


Assalamualaikum..


Kali ini aku nak share kat semua orang apa yang jadi sepanjang aku bershopping di Nile.com.my. Diorang salah hantar barang dekat aku...Pembeli tegar atas talian mungkin tidak asing lagi dengan website Zalora, Ensogo, Nile dan macam2 lagi..


Tapi harini aku nak share Nile.com.my punya servis! Before ni aku pernah share pasal website ni dekat SINI


Aku order item lain tapi dapat item lain... Haaa... Camne tu? 



Tapi... Nak cerita dengan korang sebenarnya servis ni memang Tip Top lah...hahha...buat saspens je kan =p


Nile menyediakan servis penghantaran menggunakan Pos Lajudan juga COD (charge on delivery) So aku amik COD Nile menyediakan servis COD area Kuala Lumpur dan Petaling Jaya.. Kos penghantaran RM7.50 lebih kurang harga pos kan..hewhew...Aku amik COD sebab nak cepat punya pasal... Baru order harini, esoknya dah sampai tau ^_______^


Yang paling best nya, dia siap call kita dulu sebelum delivery ke rumah dilakukan... Haa, takdela nanti bila diorang sampai kita takde kat rumah kan? hehe.. So pastikan handphone korang boleh dihubungi sehari selepas order dilakukan =)


Sebenarnya pihak Nile tersalah hantar barang yang aku order... Kebetulan aku minta Nile COD dekat rumah aku di KL, so mak aku yang terima parcel... Aku terus minta tolong mak aku send gambar item yang dapat tu... Memang salah...banyak kali jugak aku cek...



Last2 aku pon contact pihak Nile untuk exchange barang... Lepas tu dia bagitahu lah procedure seterusnya... Tak sampai 3 hari (Office Hour) lepas confirmation, pihak Nile siap tanya lagi, betul eyk nak tukar? haha... Aku pon cakap ye jelah kan...kebetulan item yang aku receive tu mahal sikit dari item yang aku order...haha... 


Nak tukar ke tak nak?

Last2 aku pon tukar jugak.... dapatlah item yang aku order tu... Yang penting pihak Nile sentiasa update dengan customer sesuai lah dengan trade mark nya "You're always the priority"

^_________^ 


Ok habis sudah... So apa lagi, sekarang Nile banyak tau buat sale! FREE DELIVERY UNTUK PEMBELIAN RM48 KE ATAS!  haha.. UNTUK MAKLUMAT LANJUT:

WEBSITE: http://www.nile.com.my/
CARELINE: 1-700-818-400
EMAIL: enquiry@nile.com.my
WORKING HOUR:
9 a.m- 9 p.m
(Monday to Friday, except Public Holidays)
SELAMAT BERSHOPPING!!





3 comments

  1. hi, sis.. how the procedure to change items by post? need to pay the postage or not? and how?

    ReplyDelete
  2. hi, sis.. how the procedure to change items by post? need to pay the postage or not? and how?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, just send an email to them and state your problem. They'll check first if the item is wrongly sent by them, then they'll post the right item back to you for free... But mine using COD...i'm note sure about the procedure to post back... Just email them first orite ;)

      Delete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda