Biasa la tu kena buli.. =)

Sunday, December 18, 2011

Assalamualaikum semua.... heheh....rasanya dah lama gak tak share pasal life aku ni kan.... (n_n)V hohoho....thanx semua silent readers dan commentors! huhu, memandangkan cuti sekolah ni kan ramai budak2 sekolah yang buat part time....walaupun cuti sekolah nak habis tapi aku nakkk gakk share pasal keje part time aku dulu2 waktu muda2.... kehkehh ><, [skunk lebih tua skit dari dulu lah kan] =p


Korang biasa tak kalau kerja mana2 mesti kena buli?? Lagi2 korang tu newbies....hohoho newbies tu yang tak tahu tu maksudnya baru lagi lah... =D


Lebih kurang macam ni la ye korang kan mula2 nak masuk kerja semangat cam mula2 nak masuk sekolah....hahahah, pastu bila dah kena buli semua rasa cam nak berhenti je kan kan?? ='(


hehehe, kalau korang sume nak tau aku pernah kerja part time kat Petronas and Pizza Hut dulu2 lepas SPM dan cuti sem...hehhe....mana tak nya....duduk rumah duit tak masyuk kan kan =D hehehe, nak pulak aku ni jenis yang suka jalan2 ni....muehehhehee.....sambil2 tu cari duit nak sambung belajar kat U.....kesian plak tengok abah tanggung sorang2......alhamdulillah cukup duit nak masuk U dengan bantuan duit "pendahuluan PTPTN" plus duit kerja aku, dan duit abah of coz.... =D



OK lah balik kepada soalan aku yang atas tadi tu kan...hohoho, of coz lahh masuk2 mesti kena buli punye....lainlah kalau korang memang bernasib baik sangat nye ponn memang tak pernah kena buli....or korang memang menakutkan untuk dibuli O_o ....huhu UNTUNGLAA~



Aku mula2 keje dulu awal2 tu nampak semua baik2 je...tapi bila hari kedua dan seterusnya memang kena buli....sob2~ hampir setiap malam gak menangis sorang2 lepas balik keje.....tiada tempat mengadu....sob2



Mana tak nangis cuba bayangkan kalau korang baru je masuk tak tahu pape....then, bila korang tanya, orang[Limah, bukan nama sebenar] ajar macam nak tak nak...pastu buat silap kena marah....bukan benda simple punye weyhh.....kalau silap memang masalah~ alahai......dah lah Limah yang aku tanya tu memang anti gilerr orang baru.... sob2~ cuba bayangkan hari2 macam tuh....


hahhaa...kan dah kuar muka singa aku.....


Ada satu time tu....aku buat silap salah key in bar code item...then, Limah yang keje ngn aku time tu terus je attack..."ko enter bar code mana tuh??!" bla bla bla......pastu ade lagi salah bagi baki customer maklumlah aku ni bila dah tak tahu and takda orang yang nak ajar memang pandai2 sendiri lah kan... =(  pastu depan2 customer tu jugak dia bantai "dia ni memang blaja je tinggi2 tapi mengira tak pandai" .... =( sob2~  seb beklah customer tu malas nak layan Limah tu....mau nak nangis aku.....



Tapi ada suatu hari tu aku buat solat hajat supaya dilembutkan hati orang tu.....sampai nangis2 lah jugak time doa hari tu....hahhaa....aku memang hati tisu skit ...kesian tau ='( pastu ade satu hari ni Limah tu plak salah punch kod item....boleh shot [duit dalam cashier tak cukup]...huhu,

Pastu aku dah perasan dah time tuh.....HUHHHHH!! Time ni lah nak balas dendam kat Limah ni kan....peduli hapee aku.....hahahahahahaah[gelak dalam hati jelah kan] =D muehehehhe....tapi, aku hormat kat dia sebab dia lagi berusia dari aku and aku fikir kalau buat kat orang mesti jadi kat aku balik....



Aku pon cakap dengan dia elok2 " akak salah punch harga tu kak...takpe2, biar saya pergi mintak duit lebih kat customer" heheh dengan berani nye aku pon cakap lah ade masalah teknikal kat customer...seb baiklah customer bayar....kalau kena *void item nanti bos tak suka plak kan....huhuhu, nanti korang dah keje cashier taulah ye =D

Then, nak dipendekkan cerita yang dah panjang nih....hoho... kak Limah pon dah berbaik dengan aku sejak dari kejadian tuh.... =) tapi time tu aku dah expert dah sebab ada akak lagi sorang ni memang baik giler ajar satu2 kat aku....huhuhu... ~.~ dari tak sembang ape2 sejak kerja tu, kak Limah rajin gaklah bertegur sapa dengan aku...hehehe... (n_n)V


Itulah besarnya kuasa Allah kan...so, adik2 or sape2 yang kat luar sana jangan takut nak kerja part time ke or baru nak mulakan kerja okayh....


INNALLAHA MA'NA


"sesungguhnya Allah itu sentiasa berada bersama kita"



p/s: cerita ini dishare untuk pengajaran dan bukan untuk membuka aib sesiapa.... =) thanx sudi baca...
*void item : yang aku pernah dengar, benda ni macam cancel barang yang korang dah punch harga dia....and tak digalakkan void item and ade limit dia....benda ni akan masuk dalam sistem tau...hehhe, kalau banyak kali korang void, it means that korang tak berkemahiran untuk approach customer beli barang tuh.... ;) 


kalau sikit2 void takpelah in case orang tak cukup duit ke, budak2 ke contohnyelah kan...heheh, sebab tu kalau budak2 beli barang tengok dulu dia ada duit ke tak, then, baru punch harga...so, statistic void item akan berkurang... =D mueheheh entah korang paham ke idak ><

2 comments

  1. mesti best bila imbas balik kenangan masa dibuli tu..hihi..tapi doa BL dan kuasa Allah s.w.t berjaya melembutkan hati kak limah tu :D ...

    ReplyDelete
  2. @haah yela....hahaha tapi klu boleh taknak igt balik kot =p...hehehh

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda