Bukannya Aku Tak Nak Kahwin Tapi...

Sunday, January 08, 2017

Assalamualaikum...

Post sebelum2 ni banyak share pasal info dan review. Jadi hari ni aku saje nak share bab Kahwen... Hehe


Mesti ramai yang mengimpikan rumah tangga yang bahagia bukan? Begitu jugalah aku...

Bukannya aku tak nak kahwen lagi2 umur dah makin melanjut... Eyh yeke? xD muda lagi kot....

Aku mengaku aku suka memilih dalam mencari pasangan... Tapi ada sebabnya... Sebab kita diberi hak untuk memilih kan? =P

So, aku memilih untuk perbaiki diri aku seadanya supaya ke arah yang lebih baik... Mudah bertolak ansur dan berfikiran lebih matang dalam menghadapi sebarang masalah... 

Dan aku paling cerewet bab kebersihan.... Aku harap pasangan aku boleh terima kecerewetan aku ni....

Next, aku rasa aku belum cukup lagi menabur jasa kat parents aku.... Aku fikir nanti kalau kahwen mesti aku dah tak rapat macam sekarang boleh ulang alik selalu time weekends...

Last, aku redha je bila jodoh tak sampai lagi.... Allah tahu apa yang terbaik buat hambaNya... Kalau kita plan macam mana pon, kalau Allah tak izinkan maka tak jadilah.. ;')

Konklusinya, teruskan berdoa jumpa jodoh yang baik2... Itu pon dikira usaha jugakkan...hehe.. Yang penting perbaiki diri sebelum kita nak cari orang yang baik2 untuk kita... 

Manalah tahu jodoh kita sama manusia dulu atau ajal kan? ;( 

Sekian... #renunganbersama #syukurselalu dengan apa yang ada... 

LATEST UPDATE: KAU BUKAN JODOH AKU



4 comments

  1. InshaAllah angah, takpe slow.. Acik doakan angah dapat pasangan yang dapat membawa angah ke syurga.. InshaAllah.. sedangkan ajal pun rahsia Allah, so perbaiki diri kita dulu.. mana tahu ajal yang berjodohan dengan kita, ye dok..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah akan dipertemukan dengan cinta ke jannah suatu hari nanti...dah sampai masanya jgn lupa kirim kad ke kak juju ye hehehe

    (dah lama x baca blog adik)

    ReplyDelete
  3. hi, saya singgah sini follow awak :)

    ReplyDelete
  4. hi sis, nice and awesome sis punya blog..terbaik!! visit blog sy kay raidzil dan website wwww.mahligaiimpiann9.com tq

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda