Pengalaman selama sebulan bersama Pharmaniaga Family...

Sunday, April 10, 2016

Assalamualaikum...




Nampaknya dah lama blog ni terbiar kan? Pasti ramai pembaca setia di luar sana yang ternanti-nanti penulisan daripada ahkak comel ni kan xD #mohonjangankecamsaya muahahah


Ok lah, entry kali ni saya just nak share pengalaman bersama Pharmaniaga Group to be specific Pharmaniaga Logistic SDN BHD. selama sebulan. Ek eleh, baru sebulan dah up entry? xD ada aku kisah? #lolz


Sebenarnya first choice saya nak attach kat Petronas MTBE di Kuantan, Pahang. Tapi mungkin ada hikmah nya tak dapat kat situ and saya try apply Pharmaniaga plak since saya ada background dalam farmasi. Kenal Pharmaniaga ni pon sebab amik Dip Farmasi lah dulu..hihi... 


Tapi, position saya di Pharmaniaga bukan assistant pharmacist atau apa2 kaitan dengan farmasi. Kali ni memegang jawatan sebagai junior HSE (Health, Safety and Environment) Ofiicer a.k.a Trainee jelah weyh xD hahah!


Kenapa saya tak sambung Deg Farmasi? Ramai plak yang bertanya kan... Gara-gara tukar cabang tu yang usia agak lanjut sedikit daripada orang lain. So, saya dah share before ni silakan baca di SINI...


Nak cerita perjalanan sepanjang di Pharmaniaga jadi panjang plak kan, baru sebulan? hahaha... Dah macam2 aktiviti nya yer... So, nantilah aku share lagi in future okayh.


p/s: Paling saya suka dengan Pharmaniaga ni sebab dia banyak menerapkan islamic means bila-bila masa nak keluar solat pon dibenarkan. Tiada sekatan dan kadang2 tengahari ada usrah atau bacaan Yasin. Bila ada Gerhana bulan/Matahari ramai-ramai turun ke surau dan dijalankan solat sunat gerhana secara jemaah ='). 

Sepanjang saya bekerja part time mahupun praktikal, jarang sekali saya rasa tenang macam ni. Penat tu biasalah mana-mana kerja pon penat. Yang penting ketenangan dan happy je bekerja dengan staff diorang. Ye, ni baru sebulan kan? Hehe, saya berharap dan berdoa agar benda ni berkekalan sehingga saya habis berpraktikal di situ ;') Ada rezeki sambung kerja teruih.. aminnn~~ 



2 comments

  1. thanks kongsi pengalaman, menarik

    ReplyDelete
  2. Semoga ada la rezeki bekerja dengan pharmaniaga pula lepas ni

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda