Tak Perlu Kot Nak Besar-besarkan

Wednesday, January 04, 2012

Assalamualaikum semua...hehhe, apa yang tak perlu dibesar-besarkan tu eyk?? hehhehe, korang semua mesti tau punya kan, kes Amalina Che Bakri tuh?? O_o WOWW!! superb!! aku tatau sangat, so, aku cakap apa yang aku rasa betol jelah...hehehe...huhuhu......pada aku, dia sebagai contoh kepada orang ramai, rasanya dia memang patut berubah kepada asalnya...hehhe SETUJU?? 


Ada orang yang duk cakap "eleh, yang beriban kat sini yang masuk U tu kau takde plak nak kecoh2??" O_o LOL~ korang tau ke menda tu tak kecoh?? dah nama pon "BUDAK U"....tak berapa nak retissss sangat cam Amalina Che Bakri tuhh....hehhehe.....opss.... (n_n)  apa2 pon kita doa jelah Amalina kembali kepada yang lebih baik okess!! =)






Huhuhu....dua perenggan untuk mukadimah =DD....hohoho, sebenarnya aku nak bagitau rasanya tak perlu kot nak besar2kan/hebahkan/membanggakan  kebolehan diri sendiri.....tajuk atas tu adalah untuk perenggan ketiga dan seterusnya...=D..... huhuh, dalam erti kata lain "BERCAKAP BESAR".....


Aku tau korang mesti ade je membe yang macam ni kan kan?? =DD....hehheh.....kalaulah suatu hari nanti Allah tarik balik bakat/nikmat yang kita ada tu, tak ke kita malu??? contoh korang dapat tawaran pergi Korea.....tapi belum tentu lagi dapat pergi sebab kena ada temuduga....erk tawaran pon ade temuduga....O_o ada kot... >< kehkehh.... pastu korang pi habaq kat satu kampung "Alamak, macam mana ni aku dapat pergi Korea, jauh dari umah aku T_T" <<< konon2 sedih... pfttttttttt* tengok2  bila tiba time temuduga korang FAIL!!! ohnooooo!! FAIL dowhhhh!!! pastu nak letak mana muka korang??? bahahahahhaha..... dalam longkang?? memang sesuai sangat!!! =D



 "DON'T KNOW WHERE TO HIDE??"

==" ok abaikan kalau tak kena ye caption pic tuhh....hahha....urmm, sebenarnya korang tak perlu risau kalau ada orang yang lebih hebat dari korang.....dan kalau korang lebih hebat dari orang lain tak payahlah susah2 bazir ayaq liur pi cita kat orang.....kalau korang memang berbakat, suatu hari nanti mesti ade orang yang akan perasan...cuma ORANG JELES....dia takdelah nak puji korang depan2...dia puji belakang2 je... =D tak percaya?? hahaha...terpulang~




Aku pon selama ni tak tahu orang kat perumahan aku ni duk "RISAU" pasal aku.....selama ni bila nampak  aku, diorang wat tatau je...bila aku senyum baru depa senyum kat aku...... tapi rupa2nya, selama ni diorang nak sangat tau...aku belajar apa skunk....tengah buat apa.....belajar dekat mana...bla bla bla....hahaha, macam mana aku tau?? 




adik aku yang cerita kat aku...LOL~ makcik2 tu bila jumpa adik aku diorang sume "RISAU" pasal aku.... =D tak pon kalau jumpa je mak aku, mesti tanya pasal aku......kekadang tu lepas mak aku cakap bla bla bla pasal aku...tetiba diornag nak cerita pasal anak diorang belajar kat sini, jadi "class representative" bla bla bla... motif??? hahhaha, nampak sangat nak compare2 kan anak diorang dengan aku =,= siapalah akuuu huuuuu~ Tapi, last2 anak diorang errr no komen......



Tapi awal2 aku pesan kat mak ayah aku, apa2 pasal aku jangan cerita sangat, just jawab apa diorng tanye je....ceyhhhh, aku lak mengaja parents aku ye.... >< hikkkhikk......cuma ayah aku je suka terlepas cakap...ahahhaa excIted sangat nak introduce aku kat orang LOL~ maluu kot...kehkehh.... =D


p/s: hahhaha, sorryla aku ter"syok" sendiri lak time menaip entry nihh... >< huhuhu....=D.....apa2 pon konklusinya, refer balik ke tajuk entry ye...hehhehe......trimas sebab baca!!! =D

7 comments

  1. hihi. rys selalu kena compare dengan kazen. tapi biarla walaupun cam panas telinga selalu dengar. HOHOHOHO.

    ReplyDelete
  2. http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/07/pembangkang-tin-kosong.jpg apa maksud gambar ni? tiba2 keluar bendera pembangkang? macam tersalah gambar je

    ReplyDelete
  3. @suffer8zine : ERKKK, tersalah...camne lah ley tak pasan T_T thanx!

    ReplyDelete
  4. Crow tak berapa faham sgt mulanya entri ni. huahua.. tp bila da bace 2x. Agak fahamlah. Ia tentang masyarakat suka menghebahkan ttg perkara yg kecil atau tanpa fakta yg tetap. hoho.

    Well, menghebahkan sesuatu cerita adalah fitrah manusia. Dari zaman takde tv sampai la skang. Semua dok hebah dari mulut ke mulut. hehe.. kene plak isu kawen. "weh leha, anak kau tu dah 27. takde org masuk minang ke" wakaka.. pastu riuh satu kampung ckp anak leha tak laku lah, dah tak fresh lah.. persepsi masyarakat, mulut yg menyampaikan berkuasa penuh untuk mempengaruhi. :D

    saje crow ngarut panjang2. Sebab? tgh bosan. wakaka larikk!!! :P

    (^____^)v

    ReplyDelete
  5. ambe tengok....seeloknya die kne kkalkan identiti sebenarnya sebagai gadis melayu...dan gadis muslim,sebab dia ada latarbelakang agama,mengambil hampir semua subjek agama dan menguasai ilmu agama dalam peperiksaan dengan sangat baik,dan di london sebenanye masih ramai gadis yang boleh mempertahankan imej muslimnya.....

    tidak sepayutnya dia mengubah imejnya serta-merta bila di perantauan.......kalau bukak tudung pun...nampakkan dirinya dengan cara bersopan,dan nyata sebab yang paling kukuh untuk die ubah penampilan sebegitu.kalau tiada,maka tidak perlu...

    sekadar mengarut di petang hari -.-

    ReplyDelete
  6. aa'ah..ssetengah owg mmg ske bgga dri..rase dri dyowg hebat sngt..lupe ad lg yg hebat dpd die..same like my dad,huhu.. (^^)
    ayah mane tak bangga dengan anak sendiri kn..cume kite la yg rase malu ssngt..ngee~

    ReplyDelete
  7. bangga boleh tapi kena bertempat la kan..sesuatu kejayaan yang dah pasti boleh dikongsi selagi tidak riak bg pendapat abg la

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda