Betapa pentingnya mula dari bawah

Saturday, July 23, 2011

Assalamualaikum semua...Nak dipendekkan cerita, setinggi mana pon kita grade, yang penting kita tahu bersusah payah dahulu...Korang yang belum pernah merasa alam pekerjaan percayalah cakap aku, kalau korang tak pernah buat kerja orang bawahan, aku gerenti korang mesti kurang upaya nak atasi sesuatu masalah bila korang dah biasa duduk kat atas...[orang atasan duk dalam air-cond goyang kaki..tu je ke??] hehe..


Orang atasan yang berjaya ni korang jangan fikir tu dah takdir diorang, lahir2 terus jadik kaya...Tak.. OK..diorang semua pernah bersusah payah suatu ketika dulu then, barulah kaye macam ni.......
anak2 diorang beruntung?? tapi sampai bila kalau anak diorang bersenang lenang je kan kan??


OKlah, mari teruskan dengan aku punya cerita....huhu....ade satu hari ni, aku kena jaga stor farmasi...memang tak boleh lari dari angkat berat2 tu semua..tapi yang aku angkat takdelah berat mana pon...yang aku keja part time kat Pizza Hut dulu lagilah berat...


takyah cakap lah kan....kerusi meja, sampah dough[berat giler =="] aku pernah kena angkat..then, kat stor petronas pernah gak angkat kotak air tuh[pergh, mau sakit pinggang aku ni]....oklah....ade satu time ni, aku tolong la angkat kotak syrup yang bagi aku takda la berat sangat...hihii...tapi, ade assistant pharmacist yang ditugaskan kat stor tu punyelah risau pasal aku...


hahha, dia punya kagum sambil cakap aku "hei baguslah you ni....act, you tak perlu angkat semua ni...ni kerja PPK" PPK tu pngkat U3, asst pharmacist tu U36, kalau aku grade pon aku dah dapat U29...Haaa, aku buat kerja U3 tuh....hahhah....tapi aku tak pernah kisah pon semua tu...aku sedar aku ni trainee, so, kenalah pandai2 jaga nama baik kolej aku kan...heheh...that's the thing....tak rugi pon aku kerja part time after SPM dulu, duit masyuk, pengalaman masyuk[cara cek stok and ect.], nama baik pon terjaga... =) 



pape pon, aku nak pesan[hehe, bajet bagus jap] and aku sentiasa aplikasikan dalam life aku.... anything korang ade masalah kat tempat kerja korang mohonlah kemudahan daripada Dia...korang mengadulah, menangislah....insyaAllah, innalaha ma'ana...kat tempat kerja memang tak boleh lari daripada menerima fitnah, orang busuk hati kat kita[nak pulak dah ramai perempuan kan]...esok2 datang kerja tetiba orang pandang slek kat ko...korang plak blur...urmm, hanya Allah sahaja yang tahu....dan kebenaran pasti terbongkar...yang penting korang tak cari masalah ok (n_n)v PEACE!!

Respect each other whoever you are...=)

0 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda