Cara hindari santau

Friday, June 10, 2011


 p/s: baru balik keje, tapi excited nak wat N3 pasal ni... (^_^)

Assalamualaikum semua....(n_n)v
Di hari jumaat yang mulia ini, macam2 berlaku...huh!! Tapi aku tetap bersyukur sebab ade gak part2 gembira!! hehhe..Sebelum ni aku ade tulis N3 mengenai "Mari Kenal Santau" [ade sikit2 cara nak hindar gak] =)

Kita sekarang ni kadang2 ade je orang yang jeles, so, macam2 lah cara lagi2 zaman moden ni, ade je manusia yang jeles nak kenakan kita...so, apa kata korang share dan amalkan apa yang aku nak bagitahu korang...=)

Hari ni??? aku tulis sikit cara nak hindari, insyaAllah 200% berkesan dengan izin Allah....jom terjah!! =D




1. Baca al-Fatihah [ummul kitab]

Al-Fatihah menurut penceramah TV9, adalah sebagai
jampi bagi menghalang santau.

2. Baca ayatul Kursi

3. Amalkan surah al-Furqan ayat 23



 Yang bermaksud: Dan Kami(Allah) hadapi segala amal yang mereka lakukan, lalu Kami(Allah) jadikannya debu yang berterbangan

Menurut penceramah yang aku dengar tu, dia
cakap "segala paku atau kaca[sihir] yang
dihantar akan bertukar menjadi debu
so, dia tak sampai kat kita insyaAllah (n__n)

4. amalkan solat tahajjud

Dengan melakukan solat tahajjud,[di waktu sepi ketika semua sedang tidur]
kita dapat mendekatkan diri dengan Allah sekali gus dapat
menyepikan diri daripada santau insyaAllah...=)

5. Baca ayat ni
Bismillahi layadurru ma asmihi saiung fil ardi walafissama’i wahuwassami ul alim.
kalau tak silap aku ni ayat 
dalam mathurat...=) hheehe..


Owhh, sebelum aku terlupa, ape kaitan gambar
kat atas tu kan kan...=p hehheh, aku tertarik kat gambar tu waktu aku google tadi, so, bkn2 saje2 aku nak letak, heheh, korang rasa bahagia
tak tengok gambar atas tuh?? =p hehhe, aku bukan letak sewenang2 je...

KESIMPULAN yang aku nak buat, hindari santau selamanya, semoga peroleh keluarga bahagia.... (^_____^)


kah kah kah...tak de kena mengena ye?? =.= biar lah aku nak tulis ape, yang penting aku bahagia....=D weeeeeeee........daaaa~ sekian, wassalam~,~

SUMBER: TV9, GOOGLE..=)

0 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda