Playing Games Can Generate Your Minds...

Thursday, May 05, 2011


Assalamualaikum semua and hye to those non-muslim... (n_n)v

Hari ni aku nak share tips yang tak berapa tips sangat..huhu...if you have any opinion to share, feel free to do so okayh... hmm, aku rase yang kaki game mesti tau game2 yang aku tunjuk kat bawah ni kan..

huhu....ni pown sume ehsan membe2 aku sebab diorang tau aku ni kira gameholics (gila game) gakla...hewhew...nak tau nape bermain komputer games especially speed games boleh memantapkan minda kita? Haa, sila baca artikel penuh.


FEEDING FRENZY
game ni boleh tahan jugakla....huhu..nak tau?? try la men sampai habis level....aku dah habis main dah game ni...huhu


CHOCOLATIER 2 
this game is quite challenging for me..luckily, i'm done with all the tasks given...pheww... instead of testing your power of speed, you'll be given many tasks in how to bargain and haggling in business in order to maintain your suppliers. The most important thing is that you should know how to handle every single problems properly and etc... Better korang try sendrila sbb ni pendapat aku, manelah tau aku duk puji2 game ni (hiperbola la konon) korang expect lain, time main lain plak kan..huhu..


BURGER ISLAND
game yang ni aku tak habis main lagi...fuh, penat gak main ni... Yang ni kau kena hafal macam2 resepi at the same time kena buat laju2 prepare untuk customer. Lepas tu nak kena layan customer and bos yang garang.. Memang menguji kesabaran hahahah


COCONUT CURUMBA
game ni plak sampai level 72 aku main...entah bila nak habis tah...hahha...game ni dia
uji ketajaman mata, minda, dan berapa lama ketahanan mata korang boleh bertahan....huhu...

LASTLY, ZUMA....sape tak kenal game ni kan kan.. hahha...game ni agak femes kot....kalau korang nak tau, polis2 pown suke main game ni kat office diorang...hahha....sbb game ni dia uji kelajuandan ketepatan mata korang menembak...laju dan tepat!!! huhu....

Selain tu, korang boleh try game yang ni plak...just nak sronok2 je....hehhe

LEVEL 1
Korang baca perkataan kat bawah dalam hati, dalam masa sama, baca laju2 warna dalam bulatan....selamat mencuba!! (n_n)v



hahaha...camne?? ok?? try LEVEL 2 plak...

korang kena baca laju2 jawapan yang betul untuk gambar....contoh 1, label kat bawah rectangle red, tapi, korang kena sebut red round....konklusinya, ikut gambar lah...hahhaah.... selamat mencuba!!


Kalau dekat mall tu ada arcade memang aku lah orang paling excited nak main tau! haha tak kisahlah lumba kereta ke, basketball ke, tembak2 ke.. hahaha owh man.. Lagi2 kalau kat rumah tu abang aku pon kaki games... 

Dia ajak aku main game Tomb Rider fuhh ni memang mencabar fikiran betul... Lagi satu game Red Alert fuhh berdebar tau memimpin askar-askar and bina kubu bagai nak lawan musuh and macam2 lagilah games aku main metal slug lah, counter strike lah..kahkah pernah gak dulu pakai joystick konon2 bawak kapal perang nampak real skit...adoila



Tak padan dengan perempuan =\ Tapi, boleh jadi lalai jugak kadang-kadang.. Kena pandai curi2 masa nak main...huh.. Even parents aku pon dulu main game tapi ni VCD pakai game controller tu.. Mak dengan ayah aku pon bergabung lah masing2 lawan pihak musuh..so sweet ahaks... huhu.. mungkin genetic kot..muahahahh!

Secara konklusinya, memang dia boleh mantapkan pemikiran kau tapi kalau terlalu leka dan alpa nanti efek tangan kau dan badan plak sebab duduk depan PC atau leka sangat main game berejam-rejam. Sakit badan owh...haha Apa-apa pon utamakan dahulu apa yang perlu diutamakan okayh!

THE END....

1 comments

  1. dah penah men sumer game..sebab saya kaki game..! :)

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda