Rehlah Ramadhan: Program bersama Mahasiswa Negeri Sembilan

Saturday, July 26, 2014

Assalamualaikum...


Apa itu rehlah ramadhan? haaa, mesti tak nak aku membebel panjang kat sini kan....so korang boleh baca sendiri kat sini ok >>>> REHLAH RAMADHAN  


Before tu nak cakap entry ni khas untuk #Manis #Permanis especially salah seorang ahli nama dia Fatimah Yaman... =p sebab dia sudi jadi pembaca setia... *ok tipu

aku suka gambar ni..


OK da tahu kan ape motif program ni wujud? Jom tengok program Rehlah Rmadhan 2.0 yang berlangsung 8 hari 8 malam *lebih kurangla ...aku belanja gambar banyak2 sampai juling mata korang =D



DAY 1


Pendaftaran dibahagi kepada 4 kumpulan nama khulafa' Ar-Rasyidin...haa ingat lagi tak? =p Aku dapat Kumpulan Ali bin Abi Talib =D


Konon2 khusyuk masa sesi taaruf dan tazkirah... >.<



 Terpinga2 aku datang seremban, lepas tu yuu suruh call ira....kebetulan ira ade gak kat KTM somban tu haa... yeayy dapatla satu kawan



Ras dengan Yuu memang aku dah kenal sebab pernah lepak same2...So, buatlah satu grup selfie! 

Pastu tambah lagi sorang grup selfie....ezzah nama dia ~~


Mira, Zura, Fatin, Erisya, Mia dan Iffa *semua single lagi... *mandai jer >.<

 


dirasmikan oleh Datuk ZaifulBahri di Masjid Negeri.... yeayy dapat baju #Manis

First day tu kitorang cuma terlibat dengan penagihan bubur lambuk di area Masjid Negeri....kott...


Bersama Dato' Haji Abu Ubaidah dalam agihan bubur lambuk percuma!








DAY 2

Check in Ulu Serpi a.k.a US... haaaa....then, pagi tu kitorang bergerak ke SMK DUMA plak... kita gotong royong komah masjid yaw!




le photographers...



























 Oiii jang! Ko buek apo duk melangut tepi tingkap tu? banyak kojo nak dibuek ni heh! >.<

Sumber: Youtube Responsif Berita

Breaking The Fast Time!! om nom nom~




Thorbaek... daging salai.... eyh betol ke tak tah.... apa2 pon rezeki jangan ditolak





















































Kejut adik2 bangun sahur plak......
 ok...satu je gambar T____T


DAY 3 & 4


Aktiviti baka lomang, dan makan penuh barakah iaitu dalam talam... sebenarnya tak ingat sangat aktiviti yang dibuat tu hari apa T__________T




 Sesi sharing your campus moment dengan adik2.... *mandai aku letak nama sesi

Bagus adik2 ni.....diorang pon share jugak program diorang dan objektif program diorang....most of the time diorang aplikasikan sunnah nabi dalam aktiviti diorang...and bila eden tanya kenapa buat camni kenapa buat camtu, diorang pandai jawab...

contoh haritu aku tanya, kenapa tidur kena mengiring ke kanan? diorang jawab sebab jantung blah kiri, nanti kalau kita hempap jantung dia taleyh nak pam dengan baik, so, kita tidur nafas kurang lancar ...ok ni aku tambah =p

ade lagi aku tanya kenapa makan duduk ikut sunnah *sila gugel kalau nak tau...diorang jawab supaya perut kita dibahagikan 1/3 air, 1/3 udara dan 1/3 makanan.... wahhh hebat diorang ni! pastu akma dengan bob ajak main game...ok nice...huahua




Ok yokk baka lomangg!! Lokasi di Masjid Bagan Pinang..




rajinnya..anak sapo la ni... huhu 

 sesi membincangkan talam mana yang perlu dirembat.... hahaha =p







 Sesi ceramah bersama ustaz.... *aku lupa nama dia... --" tapi serius kelakar ustaz ni... haha


Ok sekian saja Rehlah Ramadhan 2.0 part 1.... kita minum dulu!! Teaser part 2






Thanx kepada semua urusetia dan para peserta yang sporting! Unit media thanx a lot Khaider, Syafikah Junaidi, Zati dan lain2 yang sudi share gambar...heheh... and ezzah sebab sudi kasi pinjamkan FB so aku boleh amik gambar kat group Manis...





P/S: Aku terjoin benda ni sebab kebetulan aku memang nak cuti dua bulan....selalu part time kedai makan ke ape ke...tapi kali ni bulan puasa cuti sebulan, raya nanti baru cari part time ^_______^ #rehlahramadhan #bestjourney for this ramadhan kareem! Thanx yuyu hidayu... ;) 



NEXT: PART 2

0 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda