Foodpanda Perkenalkan "Contactless Delivery" Sebagai langkah Keselamatan Pelanggan di Malaysia!

Monday, June 08, 2020

Assalamualaikum & Hi Korang!

Foodpanda Perkenalkan "Contactless Delivery" Sebagai langkah Keselamatan Pelanggan di Malaysia! | Harini saya nak share berita gembira dengan anda semua! Ya, berita gembira buat semua rakyat Malaysia yang kini tidak perlu lagi bimbang kerana lebih banyak kafe atau restoran kegemaran anda akan  beroperasi semasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan ini!  

Jadi, sebagai Online Food Delivery Service yang tidak asing lagi di Malaysia, Foodpanda akan menerima pesanan penghantaran anda dan berita yang lebih baiknya adalah mereka akan memperkenalkan ‘Contactless Delivery’ mulai 18 Mac! Sebenarnya, mereka adalah perkhidmatan penghantaran pertama di Malaysia yang melaksanakan perkhidmatan ini. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut!

Seperti yang kita semua tahu, dengan pandemik global COVID-19 baru-baru ini, kita semua harus meminimumkan hubungan fizikal. Walaupun kes sudah turun mendadak di Malaysia, siapa tahu kan  jika orang di sebelah kita mempunyai tangan yang tidak bersih, bukan? Bukan itu sahaja, jarak 1 meter amatlah penting kerana ada juga yang tidak sedar mereka positif Covid-19 kerana mereka tiada gejala-gejala penyakit tersebut. 
Oleh itu, menurut FoodPanda, langkah-langkah baru iaitu "Contactless Delivery" ini diperkenalkan untuk keselamatan yang lebih besar dan bagi memastikan pelanggan merasa aman ketika menggunakan perkhidmatan mereka di mana inisiatif ini dapat mengurangkan interaksi sesama manusia. Bagus kan idea mereka ni?

Jadi macam mana cara nak order "Contactless Delivery" dengan Foodpanda ni? Jom baca sampai habis ok! Semasa proses pesanan, pelanggan dapat memberitahu penunggang bahawa mereka memilih untuk penghantaran tanpa sentuhan. 

Mereka juga diminta untuk menjaga jarak 1 meter dari pelanggan dan mengesahkan bila pesanan akan dihantar kepada pelanggan supaya pelanggan boleh "get ready". Maka, dengan mudahnya anda baru sahaja menikmati perkhidmatan penghantaran tanpa sentuh pertama anda dari foodpanda!

Secara ringkas nya anda boleh follow cara-cara kat bawah ni:

1. Buat pesanan dan pilih pembayaran dalam talian. 

2.Pergi ke fungsi sembang pengendara di aplikasi foodpanda dan maklumkan kepada penunggang / pelanggan bahawa mereka memilih untuk penghantaran tanpa sentuh. 

3. Makanan akan diletakkan di tempat persinggahan yang ditentukan di rumah atau pejabat pelanggan. Rider akan memberitahu pelanggan bahawa makanan telah tiba melalui fungsi sembang pengendara di aplikasi atau panggilan. 

4. Jarak minimum 1 meter antara penunggang dan pelanggan akan dijaga, dan pelanggan juga diminta untuk memastikan bahawa makanan mereka telah dihantar. Untuk mengurangkan interaksi lebih jauh, pelanggan juga diminta untuk beralih ke pembayaran dalam talian.

Di samping itu, FoodPanda juga menyediakan pembersih tangan dan topeng secara percuma di pusat penunggang mereka. Semua penunggang diarahkan untuk mencuci tangan setiap dua jam dan setiap kali mereka melakukan penghantaran. 

Platform penyampaian makanan juga telah menyampaikan nasihat dan pemberitahuan terkini kepada rakan restoran mereka dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia mengenai amalan kesihatan dan keselamatan. 

Di sini kita dapat lihat FoodPanda sangat komited untuk menyokong semua penunggang, rakan restoran dan pelanggan yang dihargai ketika mereka melalui masa-masa sukar bersama sebagai sebuah negara.
  
Inisiatif yang telah ditubuhkan oleh syarikat Foodpanda ini sangatlah bagus di mana ia merupakan langkah terbaik dalam menjaga jarak sosial yang selamat. Selain itu, foodpanda mewajibkan kita untuk memilih pembayaran dalam talian dan bukannya transaksi tunai dalam tempoh kritikal ini. Dengan ini, kita masih dapat menikmati makanan kegemaran kita tanpa risau. Terima kasih, foodpanda!


0 comments

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda