Pengalaman ke Dataran Merdeka pada malam Kemerdekaan

Sunday, August 30, 2015

Assalamualaikum..

Malam ni tibalah hari kemerdekaan yang ke? Haa yang ke 58 (2015). So apa yang diharapkan dengan sambutan ni? Aku harap agar lepas ni negara lebih aman, makmur, sejahtera dan maju setanding negara-negara yang lain.




So balik pada tajuk tu kan, waktu kecil dulu parents aku bawak aku dan adik bradik yang lain ke Dataran Merdeka sebab kitorang teringin nak tengok bungapi tu depan mata.


Eksaited terlebih macam upin ipin ni la lebih kurang. Kah! Tapi, apa yang tak best nya aku tengok ramai golongan remaja kumpul ramai- ramai syok sendiri. Macam- macam gaya aku tengok dan menakutkan!

Parents aku memang pegang tak lepas sebab memang sesak gila kat Dataran malam tu. Sampai je dekat dengan area bunga api dibakar tu kitorang kemain eksaited! Nampak la macam mana dia bakar semua. Kitorang boleh tengok dari jauh je dan kawasan tu dikawal oleh pengawal keselamatan yang lain.


Lepas je dia bakar bunga api tu, pergh bising yang amat. Masing- masing tak pakai earplug time tu. Ecewahh safety sangat. Memang cantik la tengok dekat-dekat tapi tak puas sebabnya masing-masing tolak menolak sebab nak tengok sangat kann..


Sejak daripada tu, aku dengan family tak pernah lagi pergi Dataran Merdeka pada malam merdeka disambut. Tengok daripada rumah aku lagi puas! Clear tau! Hahaha nampak KLCC semua lepas tu keliling bungapi dibakar. Malam ni boleh aku rakam video kalau ada kan...hehe tapi tu time aku darjah berapa. Sekarang mungkin lagi better kot suasana dia. Ok lah tu je nak share!



Selamat Hari Merdeka!! Jangan lupa #Malaysia #HariMerdeka58 #tanahairku #sehatisejiwa ;)



5 comments

  1. Selamat menyambut hari kemerdekaan ye..

    ReplyDelete
  2. Bestnyaaa sambaut merdeka kat Dataran. Ena teringin sangat sambil tengok bunga api tu... Apapun, Selamat Hari Kemerdekaan...

    ReplyDelete
  3. Dulu duduk rumah burung nampak bunga api...sekarang tengok kat tv je. Jemput follow blog saya ye


    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda