Menarik! Kenapa kita dilabel sombong?

Wednesday, July 29, 2015

Assalamualaikum...

Aku pasti ramai orang kat luar sana yang ada pengalaman dilabel sebagai seorang yang sombong kan? Padahal korang jenis orang yang ramah baq hang cuma depa ja tak tau


Menurut bacaan aku dan pendapat orang sekeliling, berikut adalah sebab kenapa kita senang2 je di label sebagai orang yang sombong, jom zass!!

1. Firstly, Kau seorang yang rabun, bila suatu hari tu penyakit nyanyuk kau datang and terlupa bawak spek, membe kau senyum buat iklan colgate dari jauh pon kau buat b#d#...  

Well aku pon pernah kena macam ni, rasa nak maki je tapi sekarang baru aku faham yang tak senyum balik tu ada masalah dengan mata dia... #lolz

2. Kau memang jenis yang pemalu. Lagi2 kalau kau sorang2 takde membe nak sembang, kau pon duduk lah kat ceruk mana2 main handphone dengan harapan ada orang yang ramah baq hang pergi tegur kau... 




Yang ni sangat2 lah sebati dengan jiwa aku...bahhaahh... Lagi2 dengan orang yang aku tak berapa nak kenal kecuali makcik2, dalam kepala aku soalan sama je kalau borak dengan diorang... Asal mana? Anak berapa? Bla bla bla... Pastu makcik tu menyelit: anak makcik ada seorang tak kahwin lagi #eyhh makcik ni 😂😂

3. Kau memang yang jenis tak suka bersosial... Bukan anti- sosial tapi kau jenis yang tak suka duduk dalam kelompok yang ramai orang, kau rasa rimas and nak balik cepat2... Orang pandang kau anti- sosial tapi itulah hakikatnya..




4. Muka kau memang species yang sombong... Padahal buat muka biasa pon orang cakap kau pandang slek kat dia.. Lagi2 dengan kening tebal kau... Dia fikir kau marah dan jeling dia... Pastu senyum nak kena tunjuk gigi and lebar, kalau senyum biasa2 orang cakap tak ikhlas... 


Haa kesian tak species muka yang macam ni? Tak baik tau suka2 judge orang... Haaaa... Cuba optimist skit! Haaa... Tudiaa wakakaka... xD

5. Last skali! Kau jenis yang tak keep in touch sangat dengan orang sekeliling.. Kau buat hal kau sendiri jer... Lagi2 kawan yang jauh2 tu... Tapi family members kalau kau buat macam ni memang nak kena luku lah kepala tuh... Ok? =P


Bos kita nak buat apa ni bos? Boyfriend/ Girlfriend dia kemain berejam chatting and call... Mak dia call haramm dia nak angkat...
Kasi tembak itu kepala dia..


😂😂😂Ok dah tahu kan kenapa korang dilabel sombong? Dah macam sama je dengan aku ciri2 dia semua...bahaha! 


Tapi betol la sebenarnya dulu aku ramah sangat dengan semua orang tak kisahlah hensem ke tak hensem ke cantik ke semualah... Yang perempuan aku tak kisah sangat...ni yang lelaki ni aku malas nak bertegur sangat dah sebab mostly salah faham dengan niat aku...


Aku ni memang suka banyak cakap walaupun baru beberapa jam kenal huhahuha macam apa je... Samalah message pon, aku reply je macam kawan2 biasa... Kadang2 kawan sekolah pon macam tu...Lepas tu bila diorang dah start luah perasaan, aku mampu jujur and minta maaf jela... Entahlah rasanya biasa je... Urmm Tapi sejak dah ramai salah faham, aku dah lebih berhati2 sekarang... Cewahh...


Biarlah aku digelar sombong daripada membe aku sendiri pon dah tak nak tegur aku lepas aku jujur tu... Plus, yang aku tak kenal, aku takut sakit hati sesiapa....Itulah risikonya terlebih ramah... Kekadang tak sedar kita buat biasa2 tapi orang lain2 fikirannya ingat kita ramah and suka dia.. So biarlah, biarlah... Aku lebih selesa macam ni ;')


Hehe, korang plak macam mana? Cubalah share sikit ;)

4 comments

  1. Selalu kene la el sombong gak.. Org tgk muka kata muka ku ketat je.. Sombong giler.. Padahal dah mmg dari azali lagi paten muka gitu.. Huhu.. Lepas ni kena plastikkan muka selalu.. Hahahaha!
    RosmizaAli.Com™

    ReplyDelete
  2. kita kalau pakai spek pon kadang2 x nampak org huhu

    ReplyDelete
  3. kalo lya..sebab no 2 kot..pemalu...

    ReplyDelete
  4. kita selalu kena yang nombor satu tu... Apalah nasib orang rabun... huhuhuhu

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda