Cara nak tukar Password/Nama pada YES 4G Device

Tuesday, May 26, 2015

Assalamualaikum...







Penat aku google "how to reset password on YES Device", cara nak reset password YES, semua lah tak jumpa yang detail punya... Sebenarnya cara dia ada kat kotak dia membe aku, Kay cakap, tapi kotak tu mana tah dia menyorok... Pembelot punya kotak! 


Inilah manusia, dah salah tak nak ngaku, lepas tu salahkan orang lain...Aku hanya kotak comel...


SEBAB NAK RESET/TUKAR PASSWORD/NAMA:

*orang lain dah tahu password/nama device kau
*sebab asyik lupa je password banyak sangat so, tukar jadi pendek sikit/ samakan semua password al-maklumlah banyak sangat akaun mengalahkan retiss

SEBELUM MEMULAKAN, PASTIKAN DEVICE YES 4G DI ON KAN DAN DAH DISAMBUNGKAN KE LAPTOP/PC ANDA MENGGUNAKAN USB DAN MESTILAH DI DETECT OLEH LAPTOP/PC ANDA



CARA-CARA RESET PASSWORD YES 4G DEVICE



1. Login account YES dan tukar password
2. Klik Support, then Klik FAQ 
3. Klik Device>>Getting started
4. Klik "Configuring your YES Device" >>Device Configuration dan  tekan link  nombor 2
5. Lepas tu isi ID YES dan LATEST PASSWORD
6. Masukkan Huddle password (password yang lama), kalau tak boleh jugak try password baru
7. Isikan semua details dan tukar password kepada password baru
8. Ikut semua arahan inshaAllah jadi...dan Siap!

P/S: Tak semua step ada gambar...boleh rujuk kat website terus


STEP 1


STEP 2


STEP 3

STEP 4


STEP 6

Gigih tau aku update ni lepas aku dapat tahu cara dia...sebab boleh jadi rujukan untuk aku masa hadapan kalau aku nak tukar password lagi! =P Ada yang bagi idea tekan reset hole kat belakang device, tapi malangnya banyak kali aku cuba tak jugak menjadi....mungkin cara aku salah kot =D


SELAMAT MENCUBA! 

4 comments

  1. mohon tukarkan saya punya boleh? hahahaha :P

    ReplyDelete
  2. step no 5 mcm mana ye?

    ReplyDelete
  3. thanks..membantu...

    kedai set salah password,,xpasal2 kne tukar lain

    ReplyDelete
  4. ko tekan je button Off tu lama2... sampai lampu oren berkelip baru lepaskan....

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda